فرد متهم به جن‌گیری هنوز در بازداشت است

... سخنگوی دستگاه قضایی در مورد آخرین وضعیت فردی که به اتهام جن‌گیری بازداشت شده بود، گفت: این فرد آزاد نشده و به جایی هم منتقل نشده است؛ بلکه وی مانند افراد دیگر در زندان است. این فرد دو سال در زندان بود و حتی عید امسال نیز به مرخصی نرفت.

... سخنگوی دستگاه قضایی در مورد آخرین وضعیت فردی که به اتهام جن‌گیری بازداشت شده بود، گفت: این فرد آزاد نشده و به جایی هم منتقل نشده است؛ بلکه وی مانند افراد دیگر در زندان است. این فرد دو سال در زندان بود و حتی عید امسال نیز به مرخصی نرفت.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: این فرد برای اولین بار سه روز به مرخصی رفت و بعد از سه روز به زندان بازگشت. متاسفانه بعضی از سایت‌ها و رسانه‌ها مطالبی را بازگو می‌کنند که درست نیست و ذهنیتی را در اذهان به وجود می‌آورند.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های نگین غرب و تعاونی هشتگرد نیز، گفت: شما خودتان اگر پرونده‌ای را از ابتدا تا انتها مورد کار کارشناسی و آسیب‌شناسی جدی قرار دهید، خواهید دید که مشکلات از کجا نشات گرفته است. بعضی از این آقایان پول را داده‌اند بدون اینکه قرارداد ببندند و بعضی از این افراد قرارداد را امضا کردند اما مورد توجه قرار ندادند. بنابراین طرف مقابل این قرارداد را فسخ کرده و به دیگری می‌فروشد و دوباره این کار را تکرار می‌کند.

دادستان کل کشور با ذکر مثالی، افزود: فردی به من مراجعه کرده بود و مطالبی را در خصوص اینکه یک واحد آپارتمان 70 متری در نقطه‌ای از تهران به مبلغ 3 میلیون تومان به فروش می‌رسد و گفت که در ابتدا 500 هزار تومان نقد و یک و نیم میلیون تومان وام و بقیه را در زمان تحویل قرار بود بدهم که من در پاسخ به وی گفتم کجای تهران آپارتمان 70 متری به مبلغ سه میلیون تومان به فروش می‌رسد. برای دستگاه قضایی و دادگاه راحت است که حکم بدهد و پرونده بسته شود ولی با این کار پول این افراد زنده نمی‌شود. از یک پرونده چندین پرونده دیگر منشعب شد.

وی افزود: اینکه ما بتوانیم این افراد را محکوم و به زندان بیاندازیم راحت است ولی باز تکرار می‌کنم که برای این مالباختگان انجام چنین کارهایی خانه نمی‌شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه پرونده نگین غرب دو متهم اصلی دارد، گفت: کار فراوانی در مورد این پرونده انجام شد اما کسانی که مدعی هستند مالباخته می‌باشند، چند هزار نفر می‌شوند و خانه‌ای نیست که به آنها داده شود؛ بنابراین تمام تلاش قوه قضاییه این است که این افراد به مال خود برسند و پولی را که امروز بتوانند با آن سرپناهی داشته باشند به‌دست آورند. گرچه ارزش پولی که 12 سال پیش این افراد داده بودند با ارزش پول کنونی متفاوت است.

وی با طرح این مطلب که بعضی از تعاونی‌ها زمین‌هایی را که دارای اشکال است به مردم می‌سپارند و حال دستگاه قضایی در مقابل این امر چه باید انجام بدهد؟ گفت: اعضای این تعاونی‌ها در جلسات هیات مدیره‌شان شرکت نمی‌کنند و بازرسی این تعاونی‌ها گزارش کار را نمی‌خواهند و همین امر باعث می‌شود که مشکلاتی به وجود بیاید. چرا شرکت تعاونی‌های موجود در کشور باید دارای پرونده باشند در واقع وزارت تعاون باید این موضوع را آسیب‌شناسی کند و نباید انتظار داشت که همه این کارها را دستگاه قضایی انجام دهد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره صحت این موضوع که امروز اعلام شد یک نفر به عنوان زمین‌خوار در منطقه داراب تهران بازداشت شده و از زمین‌ها رفع تصرف به عمل آمده است؟ گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

خبرنگار دیگری در مورد این موضوع که دیدارهای مردمی مقامات قضایی در مدیریت جدید قوه قضاییه کمرنگ شده است، از محسنی‌اژه‌ای خواستار پاسخ شد که وی گفت: این‌طور نیست که قوه قضاییه نمی‌خواهد کارهای مردمی دوباره احیا شود. در واقع ارتباطات قوه با مردم برقرار شده است و من نمی‌دانم منظورتان از مقامات قضایی چیست. باید یادآور شوم که دادستان کل کشور و روسای دادگستری‌ها در روزهای مشخصی نشست دارند.

وی با بیان اینکه رییس قوه قضاییه از طریق معاون اول قوه قضاییه تقریبا دیدارهای مردمی را در طول هفته دارد، اظهار کرد: کارهایی را که ریاست قوه قضاییه باید انجام بدهد، معاون اول قوه برعهده دارد. بنده نیز ملاقات‌های عمومی مشخصی ندارم بلکه به طور متوسط 4 الی 5 ملاقات مردمی دارم.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه اعمال ماده 18 هنوز هم هست و فقط رویه پذیرش در دیدارهای مردمی تغییر کرده است، ادامه داد: در گذشته به این صورت بود که هر فردی که نامه می‌داد و در مسیر قانونی درخواستش طی می‌شد، دیدار انجام می‌شد که ما بیش از 50 هزار پرونده داشتیم و این امر موجب می‌شد بعضی از افراد و حتی بعضی از وکلا از این موضوع سوءاستفاده کنند؛ بنابراین نحوه دیدارهای مردمی تغییر کرده و نحوه پذیرش ماده 18 کماکان باقی است.

ادامه دارد

  • دوشنبه/ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92021611175
  • خبرنگار : 71429