معاون وزیر دادگستری خبر داد: بررسی لایحه تجارت در مجلس

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری از بررسی لایحه تجارت در مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری از بررسی لایحه تجارت در مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد سرانجام لوایح قضایی که در مجلس شورای اسلامی به سر می‌برند، اظهار کرد: شورای نگهبان در آخرین اظهارنظر درباره لایحه مجازات اسلامی، یک ایراد جزیی مطرح کرد که با حضور یکی از اعضای این نهاد در مجلس برطرف شد. آنچه مدنظر شورای نگهبان بود در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مرتفع شد.

وی به لایحه تجارت اشاره کرد و گفت: به دلیل این‌که این قانون بیش از هزار ماده دارد و بسیار تخصصی است، نظر مجلس شورای اسلامی این بود که اگر این قانون به صحن مجلس وارد شود مدت زمان زیادی را برای بررسی نیاز دارد؛ بنابراین طبق اصل 85 در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی و تصویب و در نهایت به شورای نگهبان ارسال شد.

میرکوهی یادآور شد: شورای نگهبان بر این عقیده بود که ضرورت ندارد لایحه تجارت بر اساس اصل 85 بررسی شود و باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد. در حال حاضر نیز در مجلس شورای اسلامی است و قرار است این قانون در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری در مورد وضعیت قانون آیین دادرسی کیفری، گفت: قانون آیین دادرسی کیفری، اصل هشتادوپنجی بود که از سوی کمیسیون حقوقی و قضایی به شورای نگهبان فرستاده شد. ایراداتی به این قانون وارد و چندین بار از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شد و اگر شورای نگهبان ایرادی مطرح نکند، ان‌شاءالله در یکی دو ماه آینده اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92020704719
  • خبرنگار : 71429