مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان تلاش می کند "گفتمان رهبری معظم انقلاب اسلامی" را در زمینه انتخابات 92 عملی کند.
محسن نصرپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، با اشاره به اینکه تحقق گفتمان انتخاباتی رهبر معظم انقلاب و فراهم کردن زمینهی اجرای آن با بهرهگیری از قدرت رسانهی دیداری و شنیداری و نیز حضور موثر در فضای مجازی، از اهداف صدا و سیمای مرکز گیلان در دو انتخابات سال 92 است، گفت: همان گونه که حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی امسال شان در مشهد مقدس اشاره کردند انتخابات مظهر"حماسه سیاسی"، مظهر اقتدار نظام و مظهر آبروی جمهوری اسلامی ایران است و بی شک همه وظیفه دارند برای تحقق این هدف محوری و مهم تلاش کنند.
محسن نصرپور در ادامه با تاکید بر اینکه فراهم کردن زمینه "حضور حماسی مردم در انتخابات " و نیز کمک به فرآیند "انتخابات اصلح " دو وظیفه محوری صدا و سیما محسوب می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس گفتمان رهبر معظم انقلاب، انتخابات مظهر ارادهی ملی و نماد مردم سالاری دینی است که گفتمان مقابل دموکراسی لیبرال غربی محسوب میشود و از این رو، رأی تک تک مردم در انتخابات، نقشی موثر و تعیین کننده دارد و اگر آحاد مردم با بصیرت و شعور بالغه سیاسی، بهترین فرد را انتخاب کنند، حماسه حضور و شعور خلق می شود، گامی بزرگ برای تحقق حماسه سیاسی برداشته خواهد شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان همچنین با اشاره به اینکه ناامیدی استکبار جهانی و دشمنان بیگانه و جریان فتنه، مهم ترین نتیجه برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب بهترین ها از سوی مردم است، گفت: صدا و سیما با توجه به اینکه مهمترین و سهل الوصول ترین رسانه محسوب می شود وظایف سنگینی در این زمینه دارد و با توجه به این وظیفه سنگین، از مدت ها پیش برنامه ریزی ها و فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده است.
محسن نصرپور افزود: حوزه سیاسی صدا و سیمای مرکز گیلان (معاونت اطلاعات و اخبار) از دی 91 حسب تجربیات انتخابات های گذشته اجرای وظایف ذاتی اش را آغاز کرد و پس از آن معاونت های صدا و سیما نیز هر کدام بر اساس اولویت های سازمانی، برنامه های شان را در زمینه انتخابات آغاز کرده و پیگیری می کنند.
وی با اشاره به اهداف صدا و سیمای مرکز در انتخابات 92 گفت: جلب مشارکت گسترده مردم، ترسیم این واقعیت که انتخابات عرصه ی بروز همبستگی ملی و نماد و حدت ملی است، ترغیب به رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی همه، تبلیغ این امر که رای دادن حق مسلم و تکلیف دینی هر ایرانی است، تبلیغ لزوم انتخاب اصلح، اجرای دقیق و صحیح نقشی که قانون اساسی برای رسانه ملی تعیین کرده است، خنثی کردن تبلیغات مسموم رسانه های خارجی، تعمیق باور به ارزش های والای انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری، آگاهی بخشی از ظرفیت تاثیرگذار جمهوری اسلامی برای الگوگیری دیگر کشورها، تبیین اهمیت شور و مشورت در اسلام و جمهوری اسلامی ایران و تبیین نیازها و انتظارات واقعی مردم از رییس جمهور و شوراهای اسلامی شهر و روستا از مهم اهداف رسانه استانی در انتخابات 92 است.
محسن نصرپور در ادامه با تاکید بر اینکه رعایت بی طرفی کامل، راهبرد اصلی رسانه ملی و به تبع آن رسانه استانی است، گفت: رسانه با عمل به وظایف ذاتی اش و با اتکا به گفتمان رهبری معظم تلاش می کند با بی طرفی کامل هم حقوق نامزدها و هم حقوق مردم و در واقع حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان را رعایت کند و در این زمینه با هیچ کس تعارف ندارد و اصل تسامح و تساهل نیست.
وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی دقیق رسانه استانی برای ایفای جدی و اثرگذار وظایف انتخاباتیاش، خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز گیلان برنامهسازیهای انتخاباتی را حول سه محور زمانی از اول اسفند 91 آغاز کرده و آن را تا شب 24 خرداد 92 ادامه خواهد داد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: بر اساس این جدول زمانبندی که حاصل سالها تجربه و برنامهسازی رسانه ملی و استانی است، رسانه تلاش میکند به صورت مستقیم و غیرمستقیم و با بهره گیری از ابزار هنر و قدرت بی رقیب صدا و تصویر وظایف ذاتی اش را ایفا کند.
محسن نصرپور افزود: پرهیز از کلیشه و لزوم رعایت نوآوری و ابتکار و نیز توجه به رأی و نظر مردم در برنامهسازیها، مدنظر مسؤولان رسانه استانی است و تلاش خواهد شد با بهرهگیری از توانمندی های کم نظیر اقلیم سرسبز گیلان فضای شور و نشاط انتخاباتی صد چندان شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه بهرهگیری از نخبگان و فرهیختگان گیلان در برنامه ریزی ها و برنامه سازی های انتخاباتی از رویکردهای اصلی صدا و سیمای مرکز گیلان است، خاطرنشان کرد: این مرکز از مدت ها پیش تلاش کرده است با رایزنی با نخبگان استانی از طریق نشست های صمیمانه و رو در رو و نیز بهره گیری از اساتید برجسته و اهل فن در سازوکار" اتاق فکر" مرکز، زمینه ی استفاده بیشتر از تخصص و تجریه نخبگان استانی را فراهم کند.
محسن نصرپور در ادامه از نخبگان و فرهیختگان دلسوز و روحانیت معظم درد آشنای گیلان خواست با در اختیار گذاشتن تجارب و نظرات شان صدا و سیمای مرکز گیلان را در ایفای وظایف انتخاباتیشان کمک کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان همچنین با ارائه آماری از برنامهسازیهای معاونتهای صدا و سیما و اطلاعات و اخبار مرکز گفت: این معاونتهای برنامهساز تاکنون 2507 دقیقه برنامه انتخاباتی در قالب های مختلف تولید و پخش کردهاند.
وی افزود: برنامه ی" امتداد" برنامه محوری سیمای مرکز گیلان و برنامه ی " مرز پرگهر " مهم ترین برنامه انتخاباتی صدای مرکز گیلان است و معاونت اطلاعات و اخبار هم با بهره گیری از ظرفیت قابل توجه ی " گفتگوی ویژه خبری " و نیز گزارش های ویژه ی خبری، گزارش های خبری و پخش خبر به مقوله انتخابات پرداخته است.
محسن نصرپور افزود: معاونت صدا علاوه بر برنامه محوری" مرز پرگهر" در برنامه های گیلانه، صبح بخیر گیلان، فرصت آدینه ، وطنم، شبانه، ساعت جوانی، گل افشان، بنفشه گل، ویژه برنامه ی صبح و عصر و شهر ما هم به مباحث انتخاباتی می پردازد و تاکنون 1411 دقیقه در این زمینه برنامه تولید و پخش خواهد کرد.
وی افزود: معاونت سیما هم علاوه بر برنامه ویژه " امتداد" در برنامه های صبح به خیر گیلان، جنگ شب خوجیرشبان، نماز آدینه، بهارنارنج، خانه مهر، در شهر و دریچه هم به موضوعات انتخاباتی می پردازد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان همچنین با اشاره به برنامه های انتخاباتی معاونت اطلاعات و اخبار هم گفت: این معاونت هم تاکنون 310 دقیقه برنامه در قالب گفتگو (تلفنی و حضوری)، خبر مکتوب،گزارش خبری و تفسیر برنامه انتخاباتی تولید و پخش کرده است.
انتهای پیام