توضیحات هواپیمایی ساها درباره "زمین‌گیر " شدن هواپیماها

شرکت هواپیمایی ساها در پی انتشار خبرهایی مبنی بر توقف فعالیت این شرکت به دلیل بالابودن سن ناوگان توضیحاتی ارائه کرد.

شرکت هواپیمایی ساها در پی انتشار خبرهایی مبنی بر توقف فعالیت این شرکت به دلیل بالابودن سن ناوگان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا متن کامل این توضیحات که با امضای خلبان دکتر والی اویسی، مدیرعامل هواپیمایی ساها ارسال شده به شرح زیر است:

"1- شرکت هواپیمایی ساها (سرویس ارتباط هوایی ایران) در سال 1368 برابر اوامر واجب الاطاعه مقام عظمای ولایت و براساس اصل 147 قانون اساسی با اهداف ذیل تشکیل و هر گونه اقدامی در جهت انحلال و یا تضعیف آن جای سوال است.

الف: کمک به ناوگان هوایی کشور در حمل و نقل داخل و خارج از کشور

ب- کمک به پرسنل نیروهای مسلح در امر ترابری بار و مسافر اعم از شاغل و بازنشسته و مستمری بگیران درجهت رفاه آنان

پ- کمک در امر بازسازی کشور و برقراری سرویس‌های ترابری در مناطق محروم کشور

توضیح این‌که برابر ماده 6 اسا‌س‌نامه این هواپیمایی که مصوب مقام معظم رهبری است، مدت فعالیت ساها نامحدود قید شده است.

2- برخلاف اخبار منتشره هواپیماهایی ساها لغو امتیاز نشده و صرفا هواپیماهای مورد اشاره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به علت قدمت هواپیماها و نداشتن مستندات و مدارک مطابق روز از کارخانه و کشور تولیدکننده برای نگهداری و تعمیرات هواپیما که تهیه و تامین آن‌ها به علت تحریم با مشکل مواجه است فعلا زمین‌گیر شده است.

3- هواپیماهای مورد بحث دارای کمترین کارکرد (Cycle) و ساعت پرواز در بین هواپیماهای موجود در ایران است و به عبارتی از نظر کارکرد و ساعات پرواز (Cycle) از جمله جوان‌ترین هواپیماهای موجود در کشورند ولی از نظر عمر تقویمی قدیمی هستند و این درحالی است که برابر فرمایشت مقام معظم رهبری زمانی که عمر قانونی قطعه‌ای به پایان می‌رسد عمر انقلابی آن‌ها شروع می‌شود.

4- هواپیمایی ساها پس از هواپیمایی ایران ایر دومین سرویس هواپیمایی مسافری تاسیس یافته در ایران با قدمت 22 ساله یکی از معدود شرکت‌های هواپیمایی در ایران است که دارای ثبت جهانی است.

5- برخلاف خبر آن خبرگزاری محترم هواپیماهای بویینگ 707 توسط کارخانه سازنده دو منظوره طراحی شده و از ابتدای فعالیت ساها فقط به صورت مسافری مورد استفاده قرار گرفته است.

6- از همین نوع هواپیما از سال‌های گذشته و همچنین در حال حاضر به علت ایمنی بالا و مطمئن بودن، در امر ترابری بالاترین رده‌ها و مقامات کشوری استفاده می‌شود در صورتی که از نظر قدمت تولید با هواپیماهای ساها یکسان است و همچنین تا چند سال قبل اکثر هواپیماهای VIP جهانی حتی کشور سازنده از نوع این هواپیماها بوده است.

شایان ذکر این‌که تعدادی کارشناسان بویینگ از کشور سازنده سالیانه چندین بار به ایران مراجعه تا با این هواپیماها به مقاصد داخلی مسافرت کنند."

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92020503443
  • خبرنگار :