پروفسور حسین باهر در صد و پنجاه و هفتمین جلسهی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، به چگونگی فراگیر شدن نقش روابط عمومیها در مدیریت سازمانی پرداخت.
به گزارش خبرنگار بخش رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دبیر کل آکادمی مدیریت ایران در این جلسه گفت: روابط عمومیها مردمیترین بخش هر سازمانی، حتی سازمانهای مردمنهاد هستند؛ زیرا نقش عمدهی آنها معرفی سازمان خود به مردم و معرفی مشکلات مردم به مدیران است.
حسین باهر با توجه به فراگیر شدن نقش روابط عمومیها در مدیریت سازمانی به بعضی از این موارد اشاره کرد و ادامه داد: امروزه در جهانی زندگی میکنیم که همه چیز آن به سرعت در حال تغییر و تحول است و یک مدیر روابط عمومی باید بتواند در اندیشه مدیریتی تحول ایجاد کند تا سازمان خودش را اداره کند.
وی تصریح کرد: همان طور که تقسیم کار در مورچهها و زنبورها نتیجهی مطلوبی دارد، توانایی انجام کار به صورت تیمی در روابط عمومی ها هم موجب ارتقاء سطحی کیفی آن میشود.
دبیرکل آکادمی مدیریت ایران با اشاره به لزوم تعالی بخشیدن به ارتباطات مردمی، گفت: در کشور ما انواع ارتباطات وجود دارد و مردمیترین بخش هر سازمان را روابط عمومی آن تشکیل میدهد، پس مدیران روابط عمومیها باید 100 درصد مردمی عمل کنند.
باهر اظهار کرد: داشتن برنامه روزبهروز، بلند، کوتاه و میانمدت نقش اساسی در پیشبرد نقش روابط عمومیها ایجاد میکند؛ زیرا مادر مشترک جهان زمین و زمان، پدر مشترک همه ماست؛ اما متاسفانه در کشور ما به هیچ کدام آن توجه نمیشود در صورتی که این گزینهها نقش مهمی در مدیریت زمان و داشتن برنامه روز به روز ایفاء میکند.
وی با تاکید بر لزوم عملکرد فراجناحی روابط عمومیها، خاطرنشان کرد: روابط عمومیها باید بیطرفی و ملیگرایی را در رأس کارخود قرار دهند؛ زیرا منافع جامعه، مقدم و مقدس بر مصالح افراد خاص است.
باهر در بخشی از صحبتهایش گفت: با توجه به این که به روزهای انتخابات نزدیک میشویم، عدم ورود به امور عقیدتی، سیاسی یکی از مسائل مورد توجه است؛ زیرا مسائل سیاسی اقناعی هستند، با استدلال حل نمیشوند و حد فاصلی در آن وجود ندارد؛ پس روابط عمومیها نمیتوانند به این مساله کمک کنند.
انتهای پیام