به دلیل بالا‌بودن سن ناوگان

توقف فعالیت شرکت هواپیمایی ساها

شرکت هواپیمایی ساها که ایرلاین‌ 23 ساله ایران است و توسط نیروی هوایی ارتش تاسیس شده، به دلیل بالا‌بودن سن ناوگان از سوی سازمان هواپیمایی کشوری فعلا فعالیت آن متوقف شده است.

شرکت هواپیمایی ساها که ایرلاین‌ 23 ساله ایران است و توسط نیروی هوایی ارتش تاسیس شده، به دلیل بالا‌بودن سن ناوگان از سوی سازمان هواپیمایی کشوری فعلا فعالیت آن متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) طبق آنچه در پورتال سازمان صنایع هوایی کشور عنوان شده این شرکت دارای چهار فروند هواپیماست که یک فروند آن پیش از این زمین‌گیر شده بود و سه فروند بویینگ 707 با میانگین سنی 36.8 سال دارد.

شرکت هواپیمایی ساها آخرین و تنها کاربر بویینگ ۷۰۷ به عنوان هواپیمای مسافربری در جهان است. بویینگ‌های ۷۰۷‌ هواپیمایی ساها در ابتدا هواپیماهای سوخت‌رسان به نیروی هوایی ارتش بودند که بعدا به مدل مسافربری تغییر کاربری داده‌اند و این هواپیماها از فرودگاه مهرآباد به مشهد، کیش، عسلویه و شیراز پرواز داشته‌اند.

در حالی از شرکت ساها به عنوان شرکتی که فعالیتش متوقف شده در بین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی یاد می‌شود، هیچ کدام از مسئولان بخش هوایی کشور به‌طور رسمی حاضر به اعلام نام این شرکت نیستند.

در این باره کاپیتان حمیدرضا پهلوانی - رییس سازمان هواپیمایی کشوری - در گفت‌وگو با ایسنا ضمن خودداری از عنوان نام شرکتی که فعالیت آن متوقف شده است، گفت:‌ هواپیماهای یک شرکت هواپیمایی داخلی به علت فرسوده‌ بودن و بالا‌بودن سن ناوگان، زمین‌گیر شده است.

وی تاکید کرد: از آنجا که کار نگهداری و تعمیر هواپیماهای این شرکت به درستی و طبق استاندارد‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری انجام نشده است، سازمان هواپیمایی کشوری برای حفظ ایمنی مسافران این شرکت، تصمیم به توقف فعالیت‌های آن گرفته است.

پهلوانی افزود: از 20 فروردین‌ماه امسال شرکت هواپیمایی مذکور بلیت‌فروشی نکرده و تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از سرگردانی مسافران این شرکت پیش‌بینی شده است زیرا قبل از 20 فروردین‌ماه توقف فعالیت‌های این ایرلاین به مسئولان آن اعلام و ابلاغ شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ چگونگی حل این مساله گفت: شرکت هواپیمایی مذکور باید اسناد مورد نیاز سازمان هواپیمایی کشوری را به منظور ایمن‌بودن هواپیماها ارائه کند یا هواپیمای نو بخرد.

وی در پاسخ به اینکه این شرکت توان خرید مالی هواپیمای جدید را دارد؟ گفت: تنها راه از سرگیری فعالیت شرکت هواپیمایی مذکور، خرید هواپیمای جدید است. برای هزینه آن نیز خود شرکت باید فکر چاره باشد هرچند در این زمینه سازمان هواپیمایی کشور همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

پهلوانی خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری برای ادامه فعالیت ایرلاین مذکور و زمان خرید هواپیمای جدید هیچ محدودیتی از نظر زمان‌بندی قائل نیست زیرا این شرکت باید جوابگوی پرسنل خود باشد.

تلاش خبرنگار ایسنا برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز انعکاس دیدگاه‌های مسئولان این ایرلاین فعلا بی نتیجه مانده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92020302191
  • خبرنگار :