مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س)

سعیدیان: فاطمه (س) کوثر است و راه رسیدن به کوثر، دریافت حکمت الهی است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: زهرا (س) کوثر است و راه رسیدن به کوثر، حکمت است و حکمت یعنی تسلیم امر و اراده الهی شدن و باید همواره اراده خداوند را بر اراده خود ترجیح بدهیم و نهایت حکمت این است که امامان معصوم (ع) را بشناسیم.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: زهرا (س) کوثر است و راه رسیدن به کوثر، حکمت است و حکمت یعنی تسلیم امر و اراده الهی شدن و باید همواره اراده خداوند را بر اراده خود ترجیح بدهیم و نهایت حکمت این است که امامان معصوم (ع) را بشناسیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسمی که به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم فاطمه زهرا (س) در مجتمع فرهنگی - مذهبی ریحانةالحسین برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدیان اظهار کرد: قبل از اینکه زمین و آسمان خلق شود، فاطمه (س) بوده است و فاطمه بود که به ملائک یاد داد بگویند «لا الله الا الله».

وی ادامه داد: تمام علم ماکان و مالم یکن در سینه حضرت زهرا (س) قرار دارد. وقتی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند، دو کتاب به همراه خود می‌آورد، یکی قرآن تفسیری است و یکی دیگر مصحف فاطمه زهرا (س) است که قرآن تفسیری در مسجد کوفه تدریس می‌شود و شیعیان گرد آن حلقه می‌زنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به کتاب مصحف فاطمه زهرا (س) گفت: کتاب مصحف فاطمه زهرا (س) کتابی است که در آن یک کلمه از قرآن وجود ندارد و علومی که تا آن روز کشف نشده است، در این کتاب به چشم می‌خورد و ما باید بدانیم که چگونه فاطمه زهرا (س) به این مقام رسیده است.

سعیدیان ادامه داد: فاطمه در قرآن به کوثر تعبیر شده است و کسی لقب کوثر را می‌گیرد که حکمت الهی را بشناسد و حکمت الهی یعنی اراده خداوند برای ما از اراده فردی ارزشمندتر باشد و در این زمانه‌ای که هجمه به سمت دین و اسلام زیاد است، باید به گونه‌ای باشیم که اراده خداوند را بر مشیت خود ارزشمندتر بدانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اولین گام برای رسیدن به علم فاطمی این است که فرمان تسلیم الهی باشیم و امامان معصوم را به درستی بشناسیم.

وی ادامه داد: روزی مردی به حضرت فاطمه زهرا (س) مراجعه می‌کند و از ایشان می‌پرسد چرا علی نزد همه نمی‌رود و به آنها بگوید که حق با من است. حضرت فاطمه در پاسخ به این مرد گفت: امام مثل کعبه است و ما باید دور کعبه طواف کنیم و نه کعبه به دور ما.

سعیدیان تصریح کرد: این سخن حضرت زهرا (س) نشان از این دارد که ما باید همواره به ائمه (ع) توجه کنیم. اگر می‌گوییم منتظر و یار امام زمان (عج) هستیم باید با خود فکر کنیم که چرا امام زمان (عج) ظهور نمی‌کند. امام زمان سال‌هاست که ظهور کرده ولی در پشت پرده‌های غیبت منتظر یار و یاور است ولی متاسفانه خیلی از ما مرد نبوده‌ایم که کنار حضرت بایستیم.

وی در پایان گفت: شیعه کسی است که به دنبال امر امامش می‌رود و ما باید همواره پیرو امامت و ولایت باشیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92012508732
  • خبرنگار : 71461