سردبیر روزنامه‌ی خراسان:

سیستم توزیع باید ناظر دکه‌داران باشد

سردبیر روزنامه‌ی خراسان درباره‌ی مشکلات سیستم توزیع مطبوعات، بیان کرد: سیستم توزیع خودش را مسؤول عرضه روزنامه نمی‌داند و فقط پخش‌کننده‌ی آن است.

سردبیر روزنامه‌ی خراسان درباره‌ی مشکلات سیستم توزیع مطبوعات، بیان کرد: سیستم توزیع خودش را مسؤول عرضه روزنامه نمی‌داند و فقط پخش‌کننده‌ی آن است.

محمد سعید احدیان در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه سیستم توزیع باید ناظر دکه‌داران و نحوه‌ی عرضه محصولات باشد، گفت: دکه‌داران التزام خودشان را از سیستم توزیع می‌گیرند؛ چرا که اگر سیستم توزیع مطبوعات را در اختیار آنها قرار ندهد،‌ دچار مشکل می‌شوند؛ بنابراین نظارت بر نحوه‌ی عرضه از طرف توزیع‌کننده، امکان‌پذیر است.

او با اشاره به نبود شناخت مناسب در دکه‌داران از محصولی که ارائه می‌کنند، اظهار کرد: دکه‌داران به بعد اقتصادی نگاه می‌کنند و در کنار سیگار و دیگر محصولات، نشریات را نیز ارائه می‌کنند؛ بنابراین نشریه‌ای که فروش بهتری دارد را جلوتر قرار می‌دهند و به نشریات جدید اجازه عرضه نمی‌دهند،‌ از طرف دیگر صاحبان نشریات جدید نیز امکانی برای تبلیغ محصول خود ندارند تا مردم آن نشریه را بشناسند و به سراغ آن بروند،‌ با این شرایط مطبوعات جدید نمی‌توانند خودشان را ارائه کنند.

احدیان با بیان اینکه روزنامه خراسان برای ارائه‌ی روزنامه در استان اقدام به راه‌اندازی یک سیستم مستقل کرده‌ است،‌ تصریح کرد: سیستم توزیع جاری در کشور دارای ضعف‌های اساسی است، ما برای ارائه روزنامه در بقیه استان‌ها ناچاریم با سیستم توزیع سراسری کار کنیم و دچار مشکلات فروانی می‌شویم.

او منتشر نشدن روزنامه‌ها در ایام تعطیلات خاص به دلیل مشکلات توزیع را درست دانست، توضیح داد: روزنامه خراسان در بیشتر تعطیلات منتشر می‌شود اما روزنامه‌ای که در تعطیلات منتشر شده با تاخیر در تهران توزیع می‌شود.

احدیان با 50 اشاره به وجود سیستم اشتراک مستقل روزنامه خراسان در تهران، گفت: تعدادی از افراد برای ارائه روزنامه به مشترکان تهران، به استخدام این روزنامه درآمده‌اند،‌ چراکه سیستم پست و توزیع برای برقراری اشتراک قابل اعتماد نیست و ما برای اینکه بتوانیم محصول خود را به دست مشتری برسانیم هزینه بیشتری کرده‌ایم اما اطمینان داریم محصول در انتها به درستی عرضه می‌شود.

سردبیر روزنامه خراسان درباره‌ی مشکلات توزیع، بیان کرد: عرضه نامناسب یکی از مشکلات اساسی سیستم توزیع است، کالایی که به توزیع‌کنندگان سپرده می‌شود باید به درستی به مشتری عرضه شود و این یکی از اهداف توزیع است. به طور مثال در روال پخش CD های خانگی، این محصولات در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند اما فروشنده در بیشتر موارد آنها را دور از دید مشتری قرار می‌دهد و این یعنی آن محصول به مشتری عرضه نشده است.

او ادامه داد: زمانی که توزیع به درستی صورت نمی‌گیرد،‌ محصولی که برای تولید آن تلاش فراوانی شده به مشتری عرضه نمی‌شود تا به یک فضای رقابتی منطقی وارد شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92012508683
  • خبرنگار :