افزایش فروش اپلیکیشن‌ تلفن‌های هوشمند

تازه‌ترین آمار‌های اعلام شده نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی فروش اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه هوشمند در جهان با رشد 11 درصدی مواجه بوده است.

تازه‌ترین آمار‌های اعلام شده نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی فروش اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه هوشمند در جهان با رشد 11 درصدی مواجه بوده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسسه مطالعاتی کانالیس که این آمار را منتشر کرده گفته است که در این مدت بیش از 13 میلیارد و 400 میلیون اپلیکیشن در بیش از 50 کشور جهان دانلود شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 11 درصدی نشان می‌دهد.

بر این اساس فروشگاه‌های اپ‌استور متعلق به شرکت اپل، گوگل پلی، فروشگاه ویندوز فون و فروشگاه بلک‌بری مهمترین فروشگاه‌هایی بوده‌اند که در سه ماهه نخست کاربران از آنها اپلیکیشن‌های مختلف دانلود کرده‌اند.

در همین حال گفته شده است که اپل و گوگل مهمترین رقیبان در این بازار هستند و این در حالی است که در سه ماهه نخست امسال ارزش اپلیکیشن‌های دانلود شده با رشد سالانه 9 درصدی به دو میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش سایت خبری دیجیتال ترندز، این موسسه عنوان کرده است که در مدت فوق فروشگاه گوگل با سهم 51 درصدی از مجموع اپلیکیشن‌های دانلود شدده در صدر قرار دارد و این در حالی است که فروشگاه اپل با سهم 74 درصدی بیشترین درآمد را از این بازار داشته است.

دویچه وله نیز در گزارشی در این خصوص عنوان کرده است که اپلیکیشن‌ها بر شیوه استفاده مشتریان از گوشی‌های همراه٬ بر ارزش‌های مشتریان و انتظارات‌شان ازگوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تاثیر بزرگی گذاشته است.

در بازار اپلیکیشن‌ها رقابت اصلی بین اپل و گوگل است و بلک بری و ویندوز به راحتی می‌توانند نادیده گرفته شده و به عنوان رقیب در نظر گرفته نشوند. با این‌همه هر یک از آن‌ها امکانات مخصوصی را برای مشتریان خود فراهم می‌آورند. عمق رقابت ‌در عرصه ارائه اپلیکیشن‌ها وقتی بهتر درک می‌شود که به یاد آوریم، از هر پنج دقیقه استفاده از گوشی‌های هوشمند، چهار دقیقه آن صرف اپلیکیشن‌ها می‌شود؛ یعنی بیش از 80 درصد زمانی که کاربران صرف گوشی‌های هوشمند خود می‌کنند.

همچنین درباره استفاده از شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین پرطرفدار نظیر فیس‌بوک و توییتر٬ بیش از 250 میلیون کاربر در سراسر جهان، از موبایل برای اتصال به فیس‌بوک خود استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر یک‌سوم کاربران فیس‌بوک از موبایل یا تجهیزات موبایل مانند تبلت‌ها "هم" برای اتصال به اکانت خود بهره می‌گیرند. این رقم برای توییتر بالاتر است. نزدیک به نیمی از کاربران توییتر، از طریق موبایل به اکانت خود متصل می‌شوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 92012508535
  • خبرنگار : 71144