علوی بروجردی: فرهنگ فاطمی، روشنگر راه حقیقت است

یکی از اساتید حوزه گفت: فرهنگ فاطمی، روشنگر راه حقیقت است و باید به درستی در جامعه اسلامی تبیین شود.

یکی از اساتید حوزه گفت: فرهنگ فاطمی، روشنگر راه حقیقت است و باید به درستی در جامعه اسلامی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بروجردی در جمع طلاب حوزه علمیه با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: معارف فاطمی، همچون اقیانوس بی انتها و دریای بی‌منتها می‌باشد که در طول تاریخ با جذابیت‌های معنوی خود، دل‌های شیعه و مشتاق را به سوی خود جلب کرده است.

این استاد حوزه افزود: فرهنگ فاطمی، روشنگر راه حقیقت است و باید به درستی در جامعه اسلامی تبیین شود هرچند سخن گفتن درباره این شخصیت بزرگ، دشوار و سخت بوده و هر بخشی از زندگی این بانوی گرامی همچون اقیانوسی عظیم می‌باشد.

وی با بیان این‌که «حتی اهل تسنن نیز معترف به فضایل حضرت فاطمه(س) می‌باشند» گفت: در اسلام، تنها شیعیان به این شخصیت گرانقدر ارادت نداشتند بلکه اهل تسنن نیز به فضایل و کرامات ایشان معترف بودند و از بزرگان اهل سنت سخنانی در این باره آمده است.

تولیت مسجد اعظم قم خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود اینکه بسیاری از افراد در زمان حیات، از زبان پیامبر(ص) نیز پیرامون حضرت فاطمه زهرا(س) سفارشات لازم را شنیده بودند اما پس از رحلت ایشان، در حق صدیقه کبری و خاندان پیامبر(ص) ظلم کردند.

علوی بروجردی ولایت‌مداری را یکی از ویژگی‌های مهم حضرت فاطمه(س) برشمرد و عنوان کرد: انصار در پیمانی که با پیامبر(ص) در مکه بستند، متعهد شده بودند که از پیامبر(ص) و اهل بیتش حمایت کنند؛ فاطمه زهرا(س) از این‌رو نزد آنها می‌رفت و پیمانشان را به آنان گوشزد می‌کرد تا به حمایت از امیرالمؤمنین(ع) برخیزند، اما آنها با سکوت خود، علی را تنها گذاشتند.

وی با اشاره به مظلومیت شیعه در طول تاریخ اسلام گفت: مظلومیت شیعه از ابتدای اسلام تا امروز هم وجود داشته و دارد به گونه‌ای که مسلمانانی که نماز شب می‌خواندند، درک درستی از سخنان پیامبر به دست نیاوردند و به خاندان ایشان ستم کردند و امروز هم سلفی‌ها از همان نسل مسلمان نماها، در حق شیعیان ستم می‌کنند.

وی اظهار کرد: برخی از سران کشورهای اسلامی نیز با اجرای دستورات مستکبران خود را به ذلت انداخته‌اند و به نوکری و سرسپردگی به استکبار افتخار می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: نگذاریم فرهنگ و مکتب فاطمی در هیاهوی روزگار گم و مظلومیت خاندان پیامبر به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92012508519
  • خبرنگار :