ترخیص 26 تن از مجروحان زلزله‌ از بیمارستان/ وخامت حال 6 تن

مسوول ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ترخیص 26 تن از مصدومان زلزله از بیمارستان و در عین حال وخامت حال شش تن از مجروحان خبر داد.

مسوول ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ترخیص 26 تن از مصدومان زلزله از بیمارستان و در عین حال وخامت حال شش تن از مجروحان خبر داد.

سید مجید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان زلزله استان بوشهر، اظهار کرد: از 131 تنی که در بیمارستان‌های استان بوشهر پذیرش شدند، 26 تن پس از دریافت خدمات درمانی و بهبود، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

به گفته وی، شش تن از مصدومان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های شهدای خلیج‌فارس و سلمان‌فارس بستری‌ شده‌اند.

مسوول ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین درباره آمار جنسیت افراد حادثه دیده در زلزله بوشهر نیز به ایسنا گفت: از میان افراد پذیرش شده در بیمارستان، 70 تن را مردان و 61 تن را زنان شامل می‌شوند.

حسینی افزود: همچنین در میان مجروحان بستری نیز 14 کودک زیر 12 سال نیز دیده می‌شود.

وی درباره اقدامات سایر دستگاه‌ها و نهادها در زلزله بوشهر نیز اظهار کرد: 20 دستگاه آمبولانس از سوی بهداشت و درمان شرکت نفت، دو دستگاه آمبولانس از سوی ارتش و تعدادی آمبولانس نیز از سوی سپاه پاسداران و جمعیت هلال‌احمر در امدادرسانی به زلزله‌زدگان حضور دارند.

مسوول ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عمده علت پذیرش این افراد در بیمارستان‌ها را تروما و ضربه اعلام کرد و گفت: در میان شش مصدومی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، تعدادی نیز دچار ضربه مغذی شده‌اند.

حسینی اضافه کرد: همچنین شب گذشته یکی از زلزله‌زدگان نیز به دلیل وارد شدن آسیب جدی به طحال و کبد، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92012107199
  • خبرنگار : 71431