توزیع 9000 بسته غذایی میان زلزله‌زدگان/ اسکان زلزله‌زدگان در کنار منازل خود

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از توزیع 9000 بسته غذایی میان زلزله‌زدگان خبرداد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از توزیع 9000 بسته غذایی میان زلزله‌زدگان خبرداد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشات دریافتی از تیم‌های ارزیاب مستقر در مناطق زلزله‌زده، مشخص شده است که 92 روستا تحت تاثیر زلزله قرار گرفته‌اند، گفت: امدادگران پوشش امدادی 25 روستا و شهر «شنبه» را که بیشترین آسیب را دیده، از روز گذشته آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات امدادگران در فاز اسکان اضطراری و توزیع اقلام غذایی قرار دارد، گفت: یکهزار نفر از زلزله‌زدگان اسکان اضطراری شده‌اند و خوشبختانه مشکل خاصی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این سوال که با توجه به گرمسیر بودن منطقه، آیا احتمال شیوع بیماری‌ وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر هوا به شدت گرم نشده است و مشکل خاصی وجود ندارد. هر چند که در چینش و برپایی چادر، اردوگاه‌های گروهی مد نظر قرار نگرفت و مردم در کنار منازل مسکونی خود اسکان داده شده‌اند.

مظفر با بیان اینکه مشکل آب نیز در این مناطق حل شده است، گفت: 2100 دستگاه چادر، 2500 تخته موکت و 5000 تخته پتو میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 99999 جمعیت هلال‌احمر واریز کنند، از توزیع 9000 بسته غذایی میان زلزله‌زدگان خبر داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92012106768
  • خبرنگار : 71368