ممکن است پرونده فساد بزرگ بانکی نیاز به رسیدگی مجدد دادگاه داشته باشد

...سخنگوی دستگاه قضا گفت: در رابطه با پرونده فساد بزرگ بانکی تحقیقات دیگری صورت گرفته است که حتی ممکن است نیاز به رسیدگی مجدد دادگاه داشته باشد.

...سخنگوی دستگاه قضا گفت: در رابطه با پرونده فساد بزرگ بانکی تحقیقات دیگری صورت گرفته است که حتی ممکن است نیاز به رسیدگی مجدد دادگاه داشته باشد.

به گزارش ایسنا محسنی‌اژه‌ای در ادامه درخصوص جزییات پرونده فساد بانکی در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت: درخصوص اجرای حکم کسانی که حکمشان در پرونده فساد بانکی قطعی شده است (که چهار نفری که حکم اعدام داشتند چه مابقی) دادگاه پرونده آنها را به اجرای احکام فرستاده است و اجرای احکام در مقام تهیه و تدارک اجرای حکم است. همچنین از همین حالا حکم‌ها شروع به اجرا شده و در بخشی دیگر باید مقدمات فراهم شود که این کار برعهده دادسرا است.

وی در ادامه گفت: در رابطه با پرونده فساد بانکی مورد جدیدی کشف نشده است. برخی گزارش‌ها از گمرک و بعد از اظهارات قاضی سراج به دست ما رسیده که در حال حاضر درصدد رسیدگی مجدد است و اگر ثابت شود، مشخص می‌شود که تخلفات بیشتری رخ داده است و حتی ممکن است نیاز به رسیدگی مجدد دادگاه داشته باشد. همچنین در این راستا عوامل جدیدی کشف نشده اما گزارشاتی که به دست ما رسیده، در مرحله تحقیق است و هنوز مشخص نیست زیرا برای افراد جدیدی نیز پرونده تشکیل شده و پرونده افراد قبلی نیز تکمیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای 11 نفر دیگری که مجددا اعلام شدند نیز پرونده به دادگاه تجدیدنظرخواهی منتقل شده اما هنوز دادگاه رای خود را اعلام نکرده است. لذا تعداد جدیدی کیفرخواست برای بانک صادرات و بانک ملی صادر شده که آنها منتظر نوبت دادگاه هستند.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره اتفاقی که برای دو زائر حج عمره افتاد، تصریح کرد: در این راستا وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی موضوع و چگونگی رخ دادن حادثه را پیگیری می‌کنند اما در حال حاضر نتایج کاملی به دست ما نرسیده است. همچنین گزارش رسمی که قوه قضاییه باید به این موضوع ورود پیدا کند نیز به دست ما نرسیده که البته شاید در بخش بین‌الملل قوه قضاییه موضوع ورود پیدا کرده باشد اما من بی‌اطلاع هستم.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که پرونده سایر متهمان بیمه ایران در چه مرحله‌ای است که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: برای بخشی از پرونده حکم صادر شده است و به دادگاه تجدیدنظر و دیوان رفته است اما حکم نهایی صادر نشده است. همچنین در مورد باقی پرونده‌ها باید بگویم که یا در مرحله دادسرا هستند یا در مرحله دادگاه که هنوز برای آنها نیز حکم صادر نشده که اگر صادر شد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره اقدامات قوه قضاییه برای معوقات بانکی، بیان کرد: برخی از افراد بدهی‌شان را با بانک‌ها تسویه کرده‌اند یا در حال تسویه هستند. افرادی که به بانک مراجعه نکرده‌اند، برای آنها پرونده تشکیل شده این افراد یا احضار شده‌اند یا در حال احضار شدن هستند و اگر ثابت شود که مقصر نبودند با آنها یک جوری برخورد می‌شود و همچنین اگر ثابت شود که اقدامات آنها از روی قصد بوده است به آنها به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی در ادامه افزود: بدهی این افراد بدهکار بانکی از یک میلیارد به بالا بوده است که 800 و خرده‌ای پرونده اولیه تشکیل شده است یا بدهکاران بدهی خود را تسویه کرده‌اند و یا با بانک صحبت کرده‌اند که در این راستا تعداد کمی پرونده به عنوان پرونده قضایی تشکیل شده است که افرادی که بدهکار بانکی هستند خواهان فرجه از بانک شده‌اند که حتی تا مردادماه فرجه خواستند که بعضا با آنها موافقت کردند.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد اینکه آیا مربی تیم ملی یکی از بدهکاران بزرگ بانکی است؟ گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم.

ادامه دارد...

  • دوشنبه/ ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92011905368
  • خبرنگار : 71411