دلایل تصادفات بیشتر پراید از دیدگاه سایپا

در پی انتشار آمار تصادفات نوروزی از سوی پلیس راهنمائی رانندگی نیروی انتظامی و در صدر قرار گرفتن پراید در آمار تصادفات، شرکت سایپا توضیحاتی ارائه کرد.

در پی انتشار آمار تصادفات نوروزی از سوی پلیس راهنمائی رانندگی نیروی انتظامی و در صدر قرار گرفتن پراید در آمار تصادفات، شرکت سایپا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در توضیحات سایپا ضمن تقدیر از زحمات راهور نیروی انتظامی که با اقدامات خود از افزایش تلفات جاده ای در تعطیلات نوروزی جلوگیری بعمل آورده اند، آمده است: "درخصوص انتشار گزارش راهوار محترم نکاتی بوده است که برخی از رسانه ها بدون دقت نظر و بررسی موضوع اقدام به انتقاد نسبت به خودروهای صدر نشین این جدول علی الخصوص پراید کرده‌اند که نکات زیر جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می گردد.

1- علت صدر نشینی پراید بر خلاف آنچه بی کیفیتی این خودرو در برخی از رسانه‌ها نام برده شده است دلیلی جز تعداد بالای تولید این خودرو ندارد و طبیعتاً جز این نمی توان انتظار داشت که خودروئی که به تعداد 5 میلیون دستگاه در جاده‌های کشور رفت و آمد داشته و میزان تولید یک سوم از کل خودروهای تولیدی را در اختیار دارد در فعل و انفعالات رانندگان ایرانی مصون از حوادث جاده‌ای که عوامل موثر دیگری نیز در بروز آن دخیل هستند باشد. در عین حال باید عنوان کرد که مطمئناً آمار پائین تصادفات در خودروهای قعر جدول نیز مطمئناً بواسطه کمیت و تعداد محدود تولید و یا حتی واردات و در واقع وجود آن خودروها در دست مشتریان است و در حقیقت اگر آخرین خودروی جدول منتشره نیز تیراژ تولید میلیونی همچون پراید را داشته باشد مطئمناً همانند پراید جایگاه بالای این جدول را از آن خود می کرد.

2- بر اساس آمار ارائه شده در سالهای گذشته مهمترین عامل تصادفات جاده ای را خطای انسانی با سهم 52 درصدی تشکیل می دهد و مطمئناً نقش خطاهای انسانی با هر خودرویی در تصادفات اجتناب ناپذیر خواهد بود و باز هم در این مورد نقش کمیت در مورد پراید باعث شده این خودرو بیشترین آمار تصادفات را از آن خود کند.

3- نکته قابل انتقاد دیگر برداشت اشتباه برخی از رسانه‌ها از آمار بالای تصادفات یک خودرو و اتصال این موضوع به مقوله کیفیت خودروها است. در این خصوص باید اذعان داشت که خودروهای پراید جدید که با نام خانواده x100 عرضه می شود با توجه به استانداردسازی این محصول و ارتقاء سطح ایمنی و کیفی آن از درجه بالاتری از خودروهای پراید قدیمی را در اختیار داشته و اضافه بر این بر اساس آمار بدست آمده درصد تصادفات این خانواده در مقابل خودروهای پراید قدیمی بسیار ناچیز بوده و جمع بندی دو محصول با دو سطح ایمنی متفاوت باعث خدشه دار شدن برند و محصول یک شرکت خودروسازی است که بهتر بود در این آمار درصد خودروهای X100 و پراید جدا از یکدیگر اطلاع رسانی می‌شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92011905367
  • خبرنگار :