مشاور اوباما: نباید انتظار یک پیشرفت غیرمنتظره را از مذاکرات "آلماتی 2" داشت

مشاور هسته‌یی اوباما گفت: اگر دو طرف (ایران و 1+5) توافق کنند که دور بعدی از مذاکرات برگزار شود در این صورت پیشرفتی در روند مذاکرات ایجاد شده است.

مشاور هسته‌یی اوباما گفت: اگر دو طرف (ایران و 1+5) توافق کنند که دور بعدی از مذاکرات برگزار شود در این صورت پیشرفتی در روند مذاکرات ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت خبری آنتی‌وار، گری سیمور، یکی از مشاوران هسته‌یی باراک اوباما درباره مذاکرات "آلماتی 2" گفت: پیشنهاد ارائه شده از سوی 1+5 پیشنهاد خوبی است و فرصتی را برای ایران ارائه می‌دهد.

او مدعی شد که واشنگتن و سه کشور اروپایی مصمم هستند که در صورت دست نیافتن به توافق تحریم‌های بیش‌تری را علیه ایران اعمال کنند.

وی ادامه داد: اگر دو طرف توافق کنند که دور بعدی از مذاکرات برگزار شود در این صورت پیشرفتی حاصل می‌شود اما من فکر می‌کنم که این تصور غیرواقعی است که انتظار داشته باشیم در این دوره از مذاکرات به یک پیشرفت غیرمنتظره دست یابیم.

سیمور ادامه داد: دو طرف از دیپلماسی برای دست‌یابی به اهداف خود استفاده می‌کنند. ایرانیان از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای دست‌یابی به پیشرفت در مذاکرات و جلوگیری از اعمال هرگونه تحریم بیش‌تر استفاده می‌کنند اما آمریکا و 1+5 دیپلماسی را در جهت نشان دادن این که ایران غیرمنطقی بوده و نیاز به تحریم‌های بیش‌تر دارد به‌کار می‌برند.

به گزارش ایسنا، مذاکرات "آلماتی 2" میان ایران و 1+5 (چین، آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و آلمان) 16 و 17 فروردین‌ماه در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 92011402554
  • خبرنگار : 71089