نماینده مبارکه: نخبگان برای اجماع اصولگرایان در انتخابات وارد عرصه شوند

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نخبگان و بزرگان باید برای اجماع روی یک گزینه در انتخابات ریاست‌جمهوری و استفاده از همه ظرفیت‌ها به شکل واحد وارد صحنه شوند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نخبگان و بزرگان باید برای اجماع روی یک گزینه در انتخابات ریاست‌جمهوری و استفاده از همه ظرفیت‌ها به شکل واحد وارد صحنه شوند.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به دلیل موقعیت خاص بین‌المللی و شیطنت‌های جهان غرب در منطقه خاورمیانه و همچنین نگاه غربی‌ها به میزان حضور مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: همان‌طور که در مذاکرات آلماتی، حضور مردم در 22 بهمن علیرغم اختلافات پیش آمده باعث عقب‌نشینی و پذیرفتن برخی از مواضع جمهوری اسلامی شد انتخابات نیز می‌تواند پشتوانه مردمی نظام را تقویت کرده و در آینده در حوزه دیپلماسی خارجی تاثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه با اشاره به موضوع تعدد کاندیداها در انتخابات آتی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد انتخابات آینده انتخاباتی باشد که تعداد زیادی از کاندیداها در آن به رقابت می‌پردازند و این اتفاق از دو منظر قابل بررسی است؛ از یک جهت به دلیل جلب مشارکت اکثر دیدگاه‌ها و حضور آنان در انتخابات می‌تواند موثر و مثبت باشد اما از طرف دیگر به دلیل پراکنده شدن آرا ممکن است مردم در انتخاب دچار اشکال گردد و مجریان را برای تعیین تکلیف انتخابات به دردسر بیندازد.

وی تاکید کرد: باید کاندیداهایی در انتخابات شرکت کنند که به طور عملی موضع خود را در قبال منویات و آرمانهای امام(ره)، رهبری و انقلاب نشان داده باشند و بتوانند از همه ظرفیت‌های نظام برای پیشبرد اهداف کمک بگیرند و در این مسیر می‌شود با همفکری و تواضع برخی از کاندیداهای احتمالی به نفع دیگران کنار کشیده اما فعالیت انتخاباتی خود را برای جلب مشارکت مردمی ادامه دهند تا کاندیدای مورد نظر بتواند با توجه به منویات انقلاب، نظام و رهبری وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

ایرانپور تصریح کرد: تعدد کاندیداها ممکن است باعث شود که رییس‌جمهور منتخب مردم با رای پایین‌تری وارد عرصه ریاست‌جمهوری شود از همین رو به تعامل و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کمی دشوار خواهد شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: اهمیت نامگذاری امسال به دلیل شرایط خاص کشور بسیار بسیار بالا بود و این نامگذاری‌ها بر اساس سند چشم‌انداز بیست ساله نظام و اهداف کلان جمهوری اسلامی و همچنین مطالبات مردم با هوشمندی توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

نماینده مردم مبارکه ادامه داد: امسال نیز در امتداد سال جهاد اقتصادی به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد و مجلس و دولت نیز به نوبه خود کارهای مثبتی انجام دادند اما به نظر می‌رسد می‌شد فعالیت برنامه‌ریزی شده و منظم‌تری انجام داد.

وی در پایان تاکید کرد: نباید تصور شود که این نامگذاری‌ها مختص یک سال است بلکه همه آنها در امتداد هم و متاثر از هم باید تبدیل به یک گفتمان جاری برای تحقق نقشه راه در کشور باشند و توجه به آنها تنها و تنها برای یک سال نیست.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91121811675
  • خبرنگار : 71184