سفیر ونزوئلا :دورنمای روابط ایران و ونزوئلا همانطور که چاوز تعیین کرده خواهد بود

سفیر ونزوئلا در جمهوری اسلامی ایران درباره دورنمای رابطه ایران و ونزوئلا بعد از درگذشت هوگو چاوز، گفت: طرح‌ها و دورنمای دولت همان‌طوری است که رییس‌جمهور چاوز تعیین کرده بود.

سفیر ونزوئلا در جمهوری اسلامی ایران درباره دورنمای رابطه ایران و ونزوئلا بعد از درگذشت هوگو چاوز، گفت: طرح‌ها و دورنمای دولت همان‌طوری است که رییس‌جمهور چاوز تعیین کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمن هوتپ زامبرانو، سفیر ونزوئلا در نشستی که عصر امروز (پنج‌شنبه) در محل سفارت ونزوئلا برگزار شده بود، در پاسخ به سوالی درباره رابطه ایران و ونزوئلا توضیح داد: طرح‌هایی که دولت تصویب کرده مثل توسعه اقتصادی و اجتماعی و طرح دوم که طرح بولیوار نام دارد، از نزدیکی تمام کشورها به یکدیگر سخن گفته است. همکاری و برادری و نزدیکی با همه کشورها از جمله ایران با هدف مقابله با ابرقدرت‌ها از اهداف این طرح هستند.

سفیر ونزوئلا تاکید کرد: این چیزی است که از چاوز به جا مانده است. او برای رسیدن به این اهداف تلاش می‌کرد و برخی از آنها را نیز انجام می‌داد که از جمله آن ساخت دنیای چندقطبی بود، نه دنیایی که حول چند کشور بچرخد. همه این مسائل به بسط رابطه ونزوئلا با تمام کشورهای دنیا از جمله ایران نیاز داشت.

وی درباره انتخابات آینده این کشور نیز گفت: در روزهای آینده جلسات دادگاه‌های ملی و سازمان انتخابی برگزار خواهد شد. این سازمان‌ها 30 روز از زمان اعلام فوت رییس‌جمهور فرصت دارند، انتخابات را برگزار کنند تا آن زمان نیز نیکولاس مادورا زمام امور را به دست می‌گیرد.

سفیر ونزوئلا تاکید کرد: انتخابات بعدی نیز به نفع چاوز و حزب چاوز خواهد بود و ماموریت‌هایی را که به احزاب داده بود، انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های مادورا و تجربه خوب او در عرصه بین‌المللی، گفت: او هم از کلاس کارگر جامعه است و می‌تواند جای چاوز را بگیرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91121711515
  • خبرنگار :