یک استاد زبان و ادبیات انگلیسی گفت: برنامهریزی یکسانی برای آموزش زبان خارجه در مدارس کشور وجود ندارد.
عامر قیطوری در گفتوگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: آموزش زبان نیاز به محیط و امکانات مناسب دارد و باید تعداد کلاسها و زمان آن ها را برای آموزش زبان خارجه افزایش داد.
به اعتقاد وی، در آموزشگاههای خارج از مدارس که برنامه مدونی دارند و ساعت آموزشی بیشتر و تعداد دانش آموزان کمتر است، بازدهی آموزشهای زبان خارجه بیشتر است.
به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه رازی، اینکه برنامهریزی مناسب و یکسانی در سراسر کشور برای آموزش زبان خارجه در مدارس وجود ندارد و در برخی مراکز اهمیت بیشتری به این موضوع داده میشود، باعث شده آموزشگاهها در حوزه آموزش موفقتر عمل کنند.
قیطوری ادامه داد: کتابهای آموزشی، هدف آموزش، شیوه تدریس معلمها و غیره نیز در کیفیت آموزش زبان خارجه در مدارس تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر اینکه معلمها میتوانند به سهم خود این آموزشها را ارتقا دهند، خاطرنشان کرد: معلمان مدارس میتوانند با در نظر گرفتن برنامههای جانبی کیفیت آموزشها را بیشتر کنند.
این استاد دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه هرچه سن فرد بالاتر برود فراگیری زبان سختتر خواهد شد، تصریح کرد: باید آموزش زبان را از دبستان آغاز کرد و مقطع راهنمایی برای این آموزشها دیر است.
قیطوری افزود: کسانی که از دوران راهنمایی آموزش زبان را آغاز کردهاند، حتی اگر برنامهریزی خوبی هم داشته باشند موفیقت کمتری نسبت به کسانی که از سن پایینتر فراگیری زبان خارجی را آغاز کردهاند، کسب میکنند.
انتهای پیام