با حضور معاون اول رییس جمهور،

کنفرانس تحولات ژئوپلیتیک جهان اسلام و خلیج فارس در بندرعباس برگزار می‌شود

بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی خلیج فارس؛ جهان در حال گذار تحولات ژئوپلیک جهان اسلام و خلیج فارس روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بندرعباس با حضور معاون اول رییس‌جمهور و برخی از مسوولان کشور برگزار می‌شود.

بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی خلیج فارس؛ جهان در حال گذار تحولات ژئوپلیک جهان اسلام و خلیج فارس روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بندرعباس با حضور معاون اول رییس‌جمهور و برخی از مسوولان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد کیائی، مشاور رییس مرکز آموزش و پژوهش دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست خبری صبح امروز (یکشنبه) گفت: همایش دو روزه خلیج فارس 14 و 15 اسفند ماه در بندرعباس برگزار می‌شود در این همایش 150 تا 160 مقاله خارجی و داخلی دریافت شده که در کمیته علمی همایش مورد بررسی قرار گرفت که در این میان 40 مقاله در طول همایش با حضور پژوهشگران مقالات ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش چهار نشست تخصصی و دو نشست جانبی با محورهای ژئوپلیتیک جهان اسلام در سایه تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، خیزش‌های جهان عرب و خلیج فارس، انقلاب‌های عربی و محور مقاومت، فرصت‌های همگرایی اسلامی، تحولات منطقه‌ای در دوران گذار نظام بین‌المللی، نقش بازیگران داخلی و خارجی، تحولات جهان اسلام، چالش‌ها و فرصت‌ها، بحث آزاد و جمع‌بندی برگزار می‌شود.

دبیر همایش خلیج فارس اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه این همایش رحیمی معاون اول رییس جمهور، مصطفی دولت‌یار رییس دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه، معاونان وزارت خارجه و استاندار هرمزگان و بسیاری از اندیشمندان و صاحب‌نظران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش دو روزه 22 مقاله خارجی و 18 مقاله داخلی ارائه خواهد شد، افزود: در این همایش میهمانانی از کشورهایی خارجی مانند ترکیه، نیجریه، مصر، روسیه، سنگاپور، سوئد، ایتالیا، لبنان ، ژاپن، لهستان، تاجیکستان، اوکراین، عراق و مصر شرکت کرده‌اند. هدف از برگزاری این همایش تبادل نظر بحث و بررسی در مورد مهمترین موضوعات منطقه‌ای در سطح آکادمیک است که این فرصت را در اختیار کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌دهد دیدگاه‌های خود را بیان کرده و به یک جمع‌بندی برسند.

کیائی درباره علت انتخابات بندرعباس برای برگزاری این همایش دو روزه افزود: به دلیل اهمیت منطقه خلیج فارس با برگزاری این همایش شرکت‌کنندگان می‌توانند با فرهنگ بومی آن منطقه آشنا شوند این مساله فرصتی را برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراهم کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91121308595
  • خبرنگار : 71089