بیانیه چند تشکل دانشجویی در زمینه مذاکرات ایران و 1+5

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل درباره مذاکرات ایران و 1+5 که قرار است هشتم و نهم اسفند برگزار شود بیانیه‌ای صادر کردند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل درباره مذاکرات ایران و 1+5 که قرار است هشتم و نهم اسفند برگزار شود بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«چگونه (پیمان مشرکان ارزش دارد)، در حالی که اگر بر شما غالب شوند نه ملاحظه خویشاوندی با شما را می کنند و نه پیمان را؟ شما را با زبان خشنود می کنند ولی دلهایشان ابا دارد، و بیشتر آنها فرمان بردار نیستند! (آیه 8 سوره توبه)

(نه تنها درباره شما،) درباره هیچ فرد با ایمانی رعایت خویشاوندی و پیمان را نمی کنند و آنها همان تجاوزکارانند. (آیه 10 سوره توبه)

ماه‌هاست که مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 ادامه دارد که توسط ملت و دانشجویان رصد می شود. مذاکراتی که به سبب تمامیت خواهی کشور هایی چون آمریکا و انگلیس پیشرفت شایسته ای نداشته است. شاید پس از سال ها هنوز این درک برای کشور های سلطه گری چون آمریکا و انگلیس بوجود نیامده است که در قاموس ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران پذیرش هرگونه زورگویی جایی ندارد. تا زمانی که گروه 1+5 پیشنهادی شایسته بزرگی ملت ایران ارائه نکنند مسئولان جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته نباید ذره ای از حقوق ملت عقب نشینی کرده و بدانند که ملت در این راه، همچون کوهی استوار پشت آنها ایستاده است.

ملت بزرگ ایران به خوبی می داند که با روند کنونی که کشورهای 1+5 در پیش گرفته اندهیچ گونه پیشرفتی حاصل نمی شود و صراحتا اعلام می دارد که ادامه ی این نشست ها باید با ارائه یک سازوکار مشخص از سوی 1+5 باشد. سازو کاری که در آن پای سیاسی کاری های آمریکا و غرب باز نبوده و پیشنهادات و امتیازات گروه 1+5 معقول و متناسب با خواست آنها از جمهوری اسلامی ایران باشد.

حداقل خواست ملت عزتمند ایران رفع تمامی تحریم ها و تبعیض های شکست خورده غرب می باشد که می تواند نشان کوچکی بر تغییر رفتارها و عملکرد غرب باشد. البته مسئولان کشور هم چون گذشته باید استراتژی خود را بر توان داخلی گذاشته و ضمن رفع کامل اثر تحریم ها برای همیشه غرب را منفعل نمایند.

از سوی دیگر بر اساس قدرت بالای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران محور های دیگری در سطح منطقه و جهان باید در نشست های 1+5 مورد بحث قرار گیرد تا موضوع هسته ای ایران تحت فشار کمتری مورد بررسی قرار گیرد.

پیشنهاد مغرضانه آمریکا در رابطه مذاکره مستقیم با ایران در خلال نشست 1+5 بار دیگر مطرح گشته است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید تذکرات مقام معظم رهبری را دقیقا مورد توجه قرار داده و پذیرش مذاکره مستقیم با آمریکا را منوط بر تغییر رفتار جدی و مستمر آمریکا و غرب در برابر ایران بدانند.»

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91120704851
  • خبرنگار : 71480