انتقاد از قطع پخش زنده گفت‌وگوی رئیس‌جمهور

وحید شاکری مدیرکل امور رسانه‌های دفتر رئیس جمهور در مصاحبه با خبرنگار «شبکه ایران» ضمن انتقاد شدید از عملکرد صداوسیما در قطع ناگهانی پخش زنده گفت‌و گوی رئیس جمهور اظهار داشت:قطع پخش گفت‌وگوی رئیس جمهور با رسانه‌ها، نقض غرض فلسفه شکل‌گیری این جلسه بود.

وحید شاکری مدیرکل امور رسانه‌های دفتر رئیس جمهور در مصاحبه با خبرنگار «شبکه ایران» ضمن انتقاد شدید از عملکرد صداوسیما در قطع ناگهانی پخش زنده گفت‌و گوی رئیس جمهور اظهار داشت:قطع پخش گفت‌وگوی رئیس جمهور با رسانه‌ها، نقض غرض فلسفه شکل‌گیری این جلسه بود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:درخواست رئیس جمهور این بود که رسانه‌ها بتوانند آزادانه سؤالات خود را در زمینه اقتصادی مطرح کنند و پاسخ‌های ایشان را بشنوند. قطع مصاحبه رئیس جمهور به دلایل واهی همچون پخش یک سریال تکراری، خدشه‌ای بزرگ به مسئله آزادی بیان آن هم در برابر دیدگان افکار عمومی وارد آورد.

شاکری افزود:رویه صداوسیما این است که در زمان پخش مسابقات فوتبال حتی از پخش اذان هم جلوگیری می‌کند؛ در این صورت قطع سخنان رئیس جمهور در شرایطی که میلیون‌ها نفر پای گیرنده‌های تلویزیون نشسته‌اند، چه معنایی دارد؟

وی در پایان تاکید کرد:این اتفاق زشت و غیر حرفه ای به اعتبار صدا و سیمای جمهوری اسلامی آسیب جدی وارد کرد.

«ایران» همچنین ضمن اعلام «فوری» خبر قطع ناگهانی گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور که به طور مستقیم در حال پخش از شبکه اول سیما بود، نوشت:

« در مصاحبه امشب رئیس جمهور، علاوه بر مرتضی حیدری، برای اولین بار خبرنگاران سایر رسانه‌ها نیز حضور داشتند، اما بعد از پایان سوالات مرتضی حیدری، هنگامی که نوبت به سایر خبرنگاران رسید، صدا و سیما اقدام به قطع برنامه کرد. شبکه اول سیما بعد از این اتفاق به صورت زیر نویس اعلام کرد بخش دوم مصاحبه رئیس جمهور بعد از پخش سریال، بخش خواهد شد! این اقدام شائبه برانگیز صداوسیما درحالی اتفاق افتاد که قبل و درحین برنامه هیچ توضیحی درباره پخش قسمت دوم مصاحبه رئیس جمهور بعد از نمایش سریال داده نشد.رئیس جمهور در جریان مصاحبه چند بار به حالت مطایبه از مرتضی حیدری خواست تا با صرف نظر از سوالات خود، فرصت بیشتری را به خبرنگاران سایر رسانه‌ها اختصاص دهد.

با توجه به رویکرد یک طرفه رسانه ملی طی روزها گذشته در برخورد با دولت، مشخص نیست این اقدام صدا و سیما شیطنتی است رسانه‌ای یا ناشی از یک بد سلیقگی در برنامه‌ریزی؟ رفتار غیر حرفه‌ای و عجیب صدا و سیما شائبه فرصت سازی با هدف ایجاد حاشیه توسط مخالفان رئیس جمهور را تقویت می‌کند.

گفتنی است پس از قطع مصاحبه رئیس جمهور، سریال صدر اعظم که تدوین مجددی از سریال سالهای مشروطه است، پخش شد.»

سایت شبکه ایران همچنین از بی‌اطلاعی رئیس جمهور از این تصمیم صدا و سیما خبر داده است.

به گزارش ایسنا، شنبه شب پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم از شبکه اول سیما، در اقدامی عجیب متوقف و ادامه آن به بعد از پخش سریال موکول شد.

در ابتدای این برنامه، مجری تلویزیونی سوالاتی را درباره بودجه سال 92 و برخی مسائل اقتصادی کشور مطرح کرد و رییس‌جمهور به آنها پاسخ داد.

در ادامه قرار شد تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر که برای اولین بار در محل ضبط برنامه حضور داشتند پرسش‌های خود را مطرح کنند اما در تلویزیون به صورت زیرنویس اعلام شد که بخش دوم گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالات خبرنگاران، پس از پخش سریال نمایش داده خواهد شد.

بدین ترتیب بخش دوم گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور از شبکه یک سیما به صورت غیرمستقیم پخش می‌شود.

این اقدام در حالی از سوی صداوسیما انجام شده است که گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور برای تشریح بودجه و مسایل مهم اقتصادی ترتیب داده شده بود و می‌باید به پرسش‌های مردم درباره این مسایل پاسخ داده شود.

برنامه گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور با مردم همواره از سوی تلویزیون بطور کامل و زنده پخش شده است اما این‌بار که برای اولین بار علاوه بر مجری صداوسیما تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر نیز برای این برنامه به ریاست جمهوری دعوت شده بودند، صداوسیما بخش پرسش این خبرنگاران و پاسخ‌های رییس‌جمهور را به بعد از پخش سریال شبکه یک موکول کرد.

در همین حال، سامانه پیامکی اطلاع رسانی دولت (پاد) با ارسال پیامی کوتاه اعلام کرد: «صداوسیما در اقدامی غیرمنتظره پخش زنده گفت‌وگوی رادیو تلویزیونی رئیس‌جمهور را به بهانه پخش آگهی، سریال و موسیقی قطع کرد.»

به گزارش ایسنا، صداوسیما همچنین از پخش پرسش انتقادی خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها و پاسخ رییس‌جمهور به این پرسش خودداری کرد.

خبرنگار خبرگزاری مهر آخرین فردی بود که سوال خود را در قالب انتقاداتی از عملکرد اقتصادی دولت در حوزه‌هایی نظیر اشتغال، هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت درآمدها و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کرد که در این میان رییس‌جمهور خطاب به این خبرنگار گفت: گویا جای من و شما با یکدیگر عوض شده است.

خبرنگار مذکور گفت که این موارد از دغدغه‌های مردم است که احمدی‌نژاد نیز پاسخ داد: گویا اینها دغدغه‌های ذهنی شماست.

احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: خبرگزاری مهر، خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات است که با پول دولت اداره می‌شود. البته شما در این‌جا بیانیه‌ای را خواندید و اشکالی هم ندارد اما مطمئنا شما پیش هیچ مسئول دیگری نمی‌توانید چنین بیانیه‌ای را بخوانید و فقط پیش احمدی‌نژاد می‌توانید بخوانید. شما بیانیه‌ای را خواندید که یک سری اتهامات به دولت است.

وی یادآور شد: یک فردی مطرح کرده که بزرگ‌ترین فساد اقتصادی در دوره ما اتفاق افتاده، در دوره ما پنج تا جنگ نیز اتفاق افتاده، ارتباط آن به دولت چیست؟ خیلی‌ها کارهای بسیاری می‌کنند اما چه ربطی به دولت دارد؟ آیا دولت نقشی داشته؟ من همچنان می‌گویم که پاک‌ترین دولت هستیم. بله، کسانی که حقوق ثابت می‌گیرند در این یک سال آسیب دیده‌اند. قبل از یک سال چگونه بود؟ آیا آسیب دیدند؟

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 91120603535
  • خبرنگار :