در واکنش به اظهارات وزیر راه؛

بنیاد: توان مالی ساخت آزاد‌راه تهران - شمال را داریم

نماینده بنیاد مستضعفان در آزاد‌راه تهران _ شمال اعلام کرد: توان مالی ساخت قطعات دو و سه این آزاد‌راه را داریم.

نماینده بنیاد مستضعفان در آزاد‌راه تهران _ شمال اعلام کرد: توان مالی ساخت قطعات دو و سه این آزاد‌راه را داریم.

رحمت‌الله صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در پی اظهارات وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی درباره‌ی عملکرد بنیاد مستضعفان در آزاد‌راه تهران _ شمال، گفت: وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، سخنانی متناقض یکدیگر عنوان می‌کنند.

وی در باره گفته وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه "کنسرسیوم ایرانی که قرار بود قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران _ شمال را اجرا کند، از کار کنار کشیده است" ، گفت: این در حالی است معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنان وجود کنسرسیوم ایرانی برای ساخت این دو قطعه را مطرح می‌کند؛ طبق گفته معاون وزیر راه و شهرسازی "کنسرسیوم برای بررسی راه، مهلت مطالعه مسیر را درخواست کرده و این یعنی نقشه‌ای برای این دو قطعه در دست نیست".

نماینده بنیاد مستضعفان در آزاد‌راه تهران _ شمال تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی همواره اعلام کرده که توان تامین هزینه‌های ساخت قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران _ شمال را ندارد و بخش خصوصی نیز نمی‌تواند از عهده این کار بر آید.

وی با اشاره به گفته وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه " اگر بنیاد مستضعفان توان مالی ساخت قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران _ شمال را ندارد، اعلام کند و کنار بکشد"، تاکید کرد:‌ بنیاد مستضعفان توان تامین سهم خود که 50 درصد از هزینه‌های ساخت این دو قطعه است را دارد.

صادقیان با یاد‌آوری اینکه بنیاد مستضعفان طی قرار‌دادی، شریک 50 درصدی دولت در ساخت آزاد‌راه تهران _ شمال است، گفت: بنیاد می‌تواند 50 درصد ساخت قطعات دو و سه آزادراه را تامین کند اما این دولت است که نمی‌تواند 50 درصد از سهم خود را به پروژه تزریق کند.

نماینده بنیاد مستضعفان در آزاد‌راه تهران _ شمال در پاسخ به اینکه چرا تاکنون اعتبار لازم تامین نشده و کار در قطعات دو و سه آزادراه آغاز نشده است؟ گفت: طبق قرار‌داد اولیه بنیاد مستضعفان با دولت قرار بود زمین‌های حاشیه‌ی آزاد‌راه در اختیار بنیاد قرار گیرد تا بنیاد مستضعفان با فروش آنها یا احداث امکانات رفاهی و بهره‌برداری مالی از آنها هزینه‌ی ساخت قطعات را تامین کند اما محیط‌زیست با این موضوع مخالفت کرد و طی تشکیل جلسه‌ای در دولت این واگذاری انجام نشد.

وی ادامه داد: از زمان وزارت آقای خرم وزیر وقت راه و ترابری بود که متممی به قرار‌داد دولت و بنیاد مستضعفان اضافه و مقرر شد که دولت 50 درصد از هزینه‌های ساخت را متقبل شود.

به گفته صادقیان از زمان وزارت علی نیکزاد - وزیر فعلی راه و شهرسازی - اعتبارات به نحو مطلوبی به پروژه تزریق شده به گونه‌ای که حدود 900 میلیارد تومان طلب دولت به بنیاد تا اسفند‌ماه سال گذشته پرداخت شده و اکنون 22 میلیارد تومان از مطالبات بنیاد باقیمانده است.

نماینده بنیاد مستضعفان در آزاد‌راه تهران _ شمال در پایان تاکید کرد: در حال حاضر حمایت‌های خوبی از پروژه‌های آزاد‌راه تهران _ شمال از سوی دولت انجام می‌شود اما وزیر راه و شهرسازی و معاون وی به عنوان نماینده دولت در پروژه آزادراه تهران _ شمال با تناقض‌گویی‌ باعث نبود شفافیت در کار می‌شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91120100282
  • خبرنگار :