نماینده بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران - شمال تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی درباره ساخت قطعات دو و سه این آزادراه همیشه بیان و عمل متناقض داشته درصورتیکه هنوز نقشه مسیر این قطعات توسط وزارت راه تصویب نشده که بنیاد مستضعفان بتواند کاری انجام دهد.
رحمتالله صادقیان در گفتوگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دربارهی اظهارات روز گذشته علی نیکزاد - وزیر راه و شهرسازی - مبنی بر اینکه "بنیاد مستضعفان مسوول ساخت دو قطعهی دو و سه آزادراه تهران - شمال بوده اما تاکنون کاری انجام نداده است"، تاکید کرد: دستورها و صحبتهای وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی دربارهی آزادراه تهران - شمال ضد و نقیض یکدیگر است.
وی با بیان اینکه تصمیمات گذشته وزارت راه و شهرسازی دربارهی پیمانکار سازندهی دو قطعه دو و سه آزادراه تهران – شمال پر از تناقضات است، یادآور شد: یک سال و نیم پیش طی نامهای دستور لغو هرگونه فعالیت بنیاد مستضعفان در این دو قطعه از سوی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مستضعفان ابلاغ شد.
صادقیان افزود: در این نامه تاکید شده به جز ساخت تونل البرز در قطعهی دو که توسط شرکت جنرال مکانیک در دست انجام است، بنیاد مستضعفان اجازه حضور در دو قطعه مذکور را ندارد.
نماینده بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: روز گذشته در حالی وزیر راه و شهرسازی مسوولیت انجام نشدن کار در دو قطعه دو و سه آزادراه تهران - شمال را متوجه بنیاد مستضعفان دانست که از زمان دستور خروج بنیاد از این دو قطعه تاکنون هیچ نامهی کتبی به منظور بازگشت بنیاد و انجام کار در این دو قطعه ابلاغ نشده است.
وی در پاسخ به اینکه چرا 18 سال قبل از اعلام کتبی خروج بنیاد مستضعفان از دو قطعهی مذکور، کاری انجام نشده است؟ گفت: هنوز نقشه و مسیر مصوبی برای ساخت این دو قطعه نیست و وزارت راه و شهرسازی باید مسیر ساخت این قطعات را تصویب کند که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.
صادقیان تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی باید مسیر ساخت قطعات دو و سه را تصویب و اعلام کند تا بتوانیم در آن کار کنیم اما تاکنون نقشهای تصویب نشده است ضمن آنکه مطمئن هستیم پس از تصویب نیز با وجود معارضان متعدد مواجه خواهیم شد.
مشکلات قطعه یک آزادراه تهران - شمال همچنان ادامه دارد...
به گفته وی تاکنون مشکل معارضان قطعهی یک آزادراه تهران - شمال حل نشده است و پیمانکار چینی فعال در این قطعه پس از سالها با این مشکلات دست به گریبان است.
صادقیان با بیان اینکه پیمانکار چینی قطعه یک آزادراه تهران - شمال علاوه بر مشکل معارضان، نتوانسته مشکل فاینانس دوم را حل کند، اظهار کرد: قطعهی سه آزادراه که در محدوده کلاردشت باید احداث شود مطمئنا معارضان متعددی خواهد داشت و در شرایطی که وزارت راه نتوانسته است مسائل مربوط به معارضان قطعه یک را حل کند، چطور توقع دارد بنیاد مستضعفان در این قطعه فعالیت کند.
افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال در سال آینده مشروط به ...
نماینده بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران - شمال تاکید کرد: در صورت شفافیت در عملکرد وزارت راه و شهرسازی و تعیین تکلیف بنیاد مستضعفان به صورت کتبی، به عنوان شریک 50 درصدی وزارتخانه در ساخت آزادراه تهران - شمال فعالیت خود را آغاز خواهیم کرد.
به گفته وی قطعهی یک آزادراه تهران - شمال نیز در صورت حل مشکل فاینانس چینیها و رفع معارضان در سال 92 افتتاح خواهد شد.
افتتاح قطعی قطعه چهار آزادراه تهران - شمال تا پایان سال
وی به وضعیت قطعه چهار آزادراه که چند ماهی است وعده افتتاح آن داده شده و بارها به تعویق افتاده است، اظهار کرد: اگر بارندگی شدید نداشته باشیم، به طور یقین تا قبل از پایان سال این قطعه افتتاح میشود.
صادقیان درباره وضعیت کنونی ساخت قطعه چهار آزادراه تهران - شمال گفت: در حال حاضر شرکت عمران و مسکن شمال در حال کار روی فضای سبز اطراف آزادراه است و مشکل کمبود آسفالت را نیز حل کرده است.
نماینده بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران- شمال تاکید کرد: در حال حاضر تنها 10 درصد از عملیات ساخت قطعه چهار این آزادراه باقیمانده است که اگر شرایط جوی اجازه دهد تا پایان سال زیر بار ترافیک میرود.
انتهای پیام