با حضور وزیر خارجه و نایب رییس مجلس دومای روسیه؛

همایش همکاری‌های منطقه‌ای ایران و اوراسیا برگزار می‌شود

رییس موسسه مطالعات ایران و اوراسیا از برگزاری همایش بین‌المللی همکاری‌های منطقه‌ای ایران و اوراسیا در هفته جاری خبر داد.

رییس موسسه مطالعات ایران و اوراسیا از برگزاری همایش بین‌المللی همکاری‌های منطقه‌ای ایران و اوراسیا در هفته جاری خبر داد.

مهدی سنایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این همایش با همکاری موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس) و دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار می‌شود.

به گفته وی، در جلسه افتتاحیه این همایش، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه، نیکولای لویچف نایب رییس دومای روسیه و مهدی سنایی رییس موسسه ایراس سخنرانی خواهند کرد.

سنایی اضافه کرد: در این همایش دو روزه در سه قسمت مختلف همکاری‌های امنیتی، اقتصادی، سیاسی و همکاری‌های ایران و کشورهای منطقه اوراسیا در حوزه انرژی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و اساتید برجسته و سرشناسی از چین، هند، روسیه، آلمان، قزاقستان، افغانستان، پاکستان و برخی کشورهای دیگر شرکت می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اهمیت مسائل منطقه‌ای اوراسیا که متشکل از حوزه کشورهای ایران، روسیه، آسیای مرکزی، قفقاز، هند و پاکستان و قزاقستان است، گفت: این مسائل امنیتی و مسائل مربوط به انتقال انرژی با توجه به مداخلات خارجی در منطقه و همگرایی کشورهای منطقه، به عنوان یک موضوع حائز اهمیت از جمله اهداف این همایش است.

وی همچنین یادآورشد که بحث افغانستان و خروج نیروهای آیساف از این کشور، همکاری‌های منطقه‌ای و ثبات منطقه پیش و پس از خروج نیروهای خارجی از موضوعات از این همایش دو روزه خواهد بود.

به گفته سنایی حکمت کرزای برادرزاده حامد کرزای رییس جمهور افغانستان به عنوان رییس موسسه مطالعات سیاسی در کابل نیز از جمله مدعوین این همایش است.

رییس موسسه مطالعات ایران و اوراسیا، در پایان گفت که این همایش در محل دفتر مطالعات سیاسی و وزارت خارجه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91112817080
  • خبرنگار : 71132