رییس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر داد:

پیگیری ادامه‌ تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل/ آموزش معلمان کتب جدیدالتالیف در سال 92

رییس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی 91-90 حدود 134 هزار نفر از معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی، آموزش‌های ضمن خدمت را گذراندند، گفت: سال آینده برای 230 هزار نفر کلاس‌ آموزشی برنامه‌ریزی شده است.

رییس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی 91-90 حدود 134 هزار نفر از معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی، آموزش‌های ضمن خدمت را گذراندند، گفت: سال آینده برای 230 هزار نفر کلاس‌ آموزشی برنامه‌ریزی شده است.

اسدالله اسدی گرمارودی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از چاپ کتاب "عمل 2" مبنی بر جدول زمانبندی آموزش مدرسان و معلمان برای کلاس‌های ضمن خدمت، خبر داد و گفت: در این کتاب زمان‌بندی، تعداد ساعات و نحوه شرکت مدرسان تهرانی و معلمان شهرستانی پایه سوم ابتدایی و اول متوسطه اول تشریح شده است.

وی افزود: این کتاب از سوی سازمان پژوهش منتشر و برنامه‌های آن در اختیار مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پروش قرار گرفته است و مطابق با آن، جدول برنامه‌ریزی برنامه‌های آموزش معلمان کتاب‌های جدیدالتالیف برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اسدی گرمارودی تصریح کرد: سال تحصیلی 91-90 حدود 134 هزار نفر از معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی، همچنین مدیران، کارشناسان و معاونان مرتبط با دوره ابتدایی در کلاس‌های ضمن خدمت شرکت کرده و با کتاب‌های جدید آشنا شده‌اند که این رقم از آموزش نیروی انسانی در تاریخ کشور به لحاظ حجم و محتوا بی‌نظیر است.

رییس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال آینده آموزش 230 هزار نفر از معلمان کتاب‌های جدیدالتالیف سوم ابتدایی و اول متوسطه اول و همچنین مدیران و معاونان مربوطه، برنامه‌ریزی شده است، گفت: از سال 92 طبق جدول برنامه‌ریزی کتاب "عمل 2" کلاس‌ها و ساعات آموزشی این معلمان آغاز خواهد شد.

وی در ادامه درباره ادامه تحصیل فرهنگیان در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، گفت: ادامه تحصیل معلمان دارای مدرک معادل تا قبل از سال 77 تایید شده بود و برای معلمانی که از سال 78 تا 81 مدرک معادل دریافت کرده‌اند نیز این بحث در دست پیگیری است و کمیته‌ای برای آن تشکیل شده تا بتوانند نحوه برگزاری کلاس‌های این معلمان را در دانشگاه فرهنگیان تعیین و اعلام کنند.

به گفته اسدی گرمارودی، مرحله مدرسه‌ای روند انتخاب معلمان نمونه سال 92 نیز به پایان رسیده و انتخاب معلمان نمونه در ادارات ادامه دارد و پس از آن مرحله استانی انجام و اسامی به ستاد بزرگداشت مقام معلم ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91112313517
  • خبرنگار :