در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در قاهره

احمدی‌نژاد: ایران و مصر ماموریتی عظیم برای باز کردن راه نجات بشریت بر عهده دارند

رییس‌جمهور گفت: امروز یک فرصت تاریخی بوجود آمده تا در نقطه عطف مسیر تاریخی زندگی انسان، ملت‌های ایران و مصر ماموریتی بزرگ و عظیم را به انجام برسانند که همانا باز کردن راه نجات، عزت و آزادی در برابر جامعه بشریت است. این ماموریت مشترک همه است و خدا را شاکرم که دو ملت ایران و مصر امروز با آگاهی و ایمان در کنار هم ایستاده‌اند.

رییس‌جمهور گفت: امروز یک فرصت تاریخی بوجود آمده تا در نقطه عطف مسیر تاریخی زندگی انسان، ملت‌های ایران و مصر ماموریتی بزرگ و عظیم را به انجام برسانند که همانا باز کردن راه نجات، عزت و آزادی در برابر جامعه بشریت است. این ماموریت مشترک همه است و خدا را شاکرم که دو ملت ایران و مصر امروز با آگاهی و ایمان در کنار هم ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنجشنبه به وقت محلی، در جشن سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره و با حضور جمعی از ایرانیان مقیم، سفرا و نمایندگی‌های کشورهای خارجی در مصر برگزار شد، با بیان اینکه "از صمیم دل خرسندم که این روزها در قاهره و در میان مردم تاریخ‌ساز و فرهنگ‌آفرین مصر هستم"، افزود: سفر به مصر از آرزوهای زندگی من بود و روزهایی که در مصر بودم، جزو بهترین روزهای زندگی من و همکارانم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه "کسانی که با تاریخ آشنا هستند، هنگامی که نام مصر و تاریخ این کشور را می‌شنوند، یاد تمدن، فرهنگ و انسانیت می‌افتند"، تصریح کرد: مصر به تمدن و فرهنگ شناخته شده است و ما به دوستی با مصر افتخار می‌کنیم. ملت ایران، ملت مصر را همراه و دوست خود می‌داند، چراکه مردم مصر از گذشته‌های دور در خدمت پیشرفت، صلح، عدالت و برادری بوده‌اند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "امروز در حال تحول هستیم و مشکلاتی در گوشه و کنار دنیا خود را نشان می‌دهند"، تصریح کرد: دشمنان بشریت در حال قلدری و زورگویی هستند و با اشغال سرزمین ملت‌ها، آنها را به خاک و خون کشیده‌اند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: باید با افتخار اعلام کنم که دوران تاریخی مستکبران و زورگویان به پایان رسیده است و به زودی دوره زیبا و سرشار از عدالت و محبت در عالم آغاز می‌شود و ظلم و خودخواهی از جهان برچیده خواهد شد. مطمئناً صهیونیست‌ها و مستکبران خواهند رفت و روز آزادی ملت‌ها فرا خواهد رسید و آن روز دو ملت ایران و مصر در کنار هم خواهند بود.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، یکی از ویژگی‌ حرکت‌های انسانی را نبودن مرز در اینگونه حرکت‌ها عنوان کرد و گفت: در هر نقطه، هر حرکتی که برای عدالت، آزادی و محبت انجام می‌شود، همه ملت‌ها در آن شریکند، چراکه حرکت‌های انسانی بین همه بشریت مشترک است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: ما ملت مصر را در انقلاب ایران شریک و آنان را پشتیبان ملت ایران می‌دانیم و ملت ایران نیز پشتیبان مردم مصر هستند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "انقلاب اسلامی ایران به رهبری مردی آسمانی از جنس انبیاء الهی که برای انسانیت مرزی نمی‌شناخت، اتفاق افتاد"، یادآور شد: امام (ره) برای همه ملت‌ها دلسوز و به دنبال کمک به همه مردم بود و فرمود «هرجا ظلم است، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم». امام (ره) از همان روز اول پرچم حمایت از قدس و فلسطین را برافراشت و امروز خدا را شاکریم که همه ملت‌ها در کنار هم برای این خواسته تلاش می‌کنند.

وی در ادامه خطاب به حاضران تصریح کرد: من به قاهره آمده‌ام تا همه عشق و محبت ملت ایران را به شما ابراز کنم و امروز با افتخار به دنیا اعلام می‌کنم که دو ملت ایران و مصر با هم برادرند و تا آخرین لحظه در کنار هم خواهند بود.

بر اساس این گزارش، احمدی‌نژاد همچنین پس از شرکت در جشن پیروزی انقلاب، با کارکنان دفتر حافظ منافع ایران در مصر از نزدیک دیدار کرد و با آنها عکس یادگاری گرفت.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ / ۲۳:۳۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91112011980
  • خبرنگار : 71038