احمدی‌نژاد در جمع نخبگان مصری: صهیونیست‌ها می‌روند و عدالت حاکم می‌شود

رییس‌جمهور اظهار کرد: وقتی دو ملت ایران و مصر در کنار هم قرار بگیرند، یک جبهه و جریان جدید انسانی در دنیا شکل می‌گیرد و این جبهه بسیار قدرتمند خواهد بود و بقیه کشورها به آن خواهند پیوست و این آغاز یک راه مبارک است.

رییس‌جمهور اظهار کرد: وقتی دو ملت ایران و مصر در کنار هم قرار بگیرند، یک جبهه و جریان جدید انسانی در دنیا شکل می‌گیرد و این جبهه بسیار قدرتمند خواهد بود و بقیه کشورها به آن خواهند پیوست و این آغاز یک راه مبارک است.

به گزارش خبرنگار سیاسی اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به مصر، محمود احمدی‌نژاد پنجشنبه شب به وقت قاهره در دیدار با تعدادی از نخبگان مصری، با اشاره به نهضت پیامبران یادآور شد: همه پیامبران برای گسترش قسط و عدالت آمده‌اند و اینکه دوستی‌ها را گسترش بدهند و دشمنی‌ها را از بین ببرند ولی به خاطر وجود طاغوت و خودخواهی‌های مستکبران، این اهداف به طور کامل محقق نشده است.

وی با بیان اینکه "مستکبران می‌خواهند دل‌ها پر از کینه باشد"، تصریح کرد: علت همه این جنگ‌ها و اشغالگری‌ها که در جهان وجود دارد، آنها هستند.

رییس‌جمهور خطاب به شرکت‌کنندگان در این جلسه گفت: همه ما در یک جبهه قرار داریم، یعنی جبهه انسانیت در برابر ضد انسانیت. ما همه در جبهه توحید، عدالت و رحمت قرار داریم، در برابر جبهه خودخواهی و استکبار. همه ما باید برای دفاع از حقیقت خودمان و دفاع از حقیقت انسان‌ها، با هم متحد شویم و اگر چنین چیزی را هدف قرار دهیم، بسیاری از مرزها و اختلافات برداشته می‌شود.

احمدی‌نژاد با طرح این پرسش که "چرا باید بین مسیحیان و مسلمانان اختلاف باشد؟"، تاکید کرد: ما همه به توحید و خدا اعتقاد داریم پس چرا باید اختلافات را بین مسیحیان و مسلمانان شاهد باشیم؟ این اختلافات تحمیلی است. این اختلافات از ناحیه قدرت‌طلبان و زورگویان تحمیل شده است.

وی با اشاره به جنایت‌های صهیونیست‌ها و حمایت برخی کشورها از این رژیم اظهار کرد: این رژیم آمده است تا منافع مستکبران را تامین کند و من قبلا نیز گفته‌ام که صهیونیست‌ها دین ندارند و به هیچ پیامبری هم اعتقاد ندارند بلکه آنها پول و قدرت را می‌پرستند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "ما هدف مشترک و در عین حال دشمن مشترکی داریم"، افزود: معلوم است که باید با هم باشیم. روزی را تصور کنید که هفت میلیارد انسان همه با هم علیه مستکبران و قدرتمندان و در راستای تحقق عدالت متحد می‌شوند. ببینید آن موقع چقدر زندگی زیبا خواهد شد. اگر ماموریت مصر و ایران از این منظر ارزیابی کنیم، باید در کنار هم قرار بگیریم و برای تحقق این اهداف بزرگ تلاش کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به فقر حاکم در آفریقا و در آمریکای لاتین و دیگر نقاط دنیا گفت: مستکبران و طاغوت ثروت ملت‌ها را غارت می‌کنند. چرا باید اینگونه باشد؟ اگر مصر و ایران در کنار هم قرار بگیرد، جبهه و جریان جدیدی انسانی در دنیا شکل می‌گیرد و این جبهه بسیار قدرتمند خواهد بود و بقیه کشورها به آن خواهند پیوست و این آغاز یک راه مبارک است. ملت ایران، ملت مصر را با تمام وجود دوست دارند و مطمئن هستند که این احساس دوجانبه است.

وی در ادامه با دعوت از حاضران در این جلسه برای سفر به ایران در راستای گفت‌وگوهای بیشتر، به زبان عربی خطاب به آنها گفت: شما در قلب ما جای دارید و ما شما را دوست داریم و با شما خواهیم ماند. ما در کنار شما برای همیشه خواهیم ماند.

احمدی‌نژاد سپس به فارسی ادامه داد: جهان در حال تغییر به نفع ملت‌ها و علیه مستکبران است و به لطف خداوند مستکبران می‌روند، صهیونیست‌ها خواهند رفت و عدالت حاکم خواهد شد و ملت ایران و مصر باید برای تحقق این حادثه بزرگ دست به دست هم بدهند و تشریک مساعی کنند.

رییس‌جمهور ادامه داد: ما باید به اهداف بلند نگاه کنیم و اگر چنین نگاهی داشته باشیم، بسیاری از مشکلاتی که در منطقه وجود دارد، برطرف می‌شود. پیگیری اهداف بلند، موجب وحدت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ مصر و ایران نشان داده است که هر دو ملت به دنبال اهداف بلند و جهانی هستند و ان‌شاءالله به زودی پیروزی‌های بزرگ برای ملت‌ها ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، از جمله نخبگان مصری که در این جلسه حضور داشتند، می‌توان به عمرموسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب و یکی از شخصیت‌های موثر و تاثیرگذار جهان عرب و مصر اشاره کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ / ۲۲:۲۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91111911978
  • خبرنگار : 71038