رییس جمهور:نباید از آزادی سرزمین قدس غافل بمانیم/جنگ راه مناسب احقاق حقوق مردم نیست

رییس جمهور بار دیگر به کشورهای اسلامی پیشنهاد داد که اختلافات داخلی و بین دولی خود را از طریق شورای داوری متشکل از افراد مورد اعتماد و امین در کل کشورهای مسلمان و تحت نظر سازمان همکاری اسلامی حل کنند.

رییس جمهور بار دیگر به کشورهای اسلامی پیشنهاد داد که اختلافات داخلی و بین دولی خود را از طریق شورای داوری متشکل از افراد مورد اعتماد و امین در کل کشورهای مسلمان و تحت نظر سازمان همکاری اسلامی حل کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد که ظهر امروز به وقت قاره در داوزدهین اجلاس سازمان‌ همکاری اسلامی سخنرانی می‌کرد، گفت: امروز جهان و منطقه‌ ما در یکی از خطیرترین مقاطع تاریخ و در آستانه تحولات بزرگی به سر می‌برد.

رییس جمهور افزود:‌چالش‌ها و فرصت‌های بزرگی فرا روی ماست و مدیریت چنین شرایطی مهم و سرنوشت‌ساز است و باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: در صورتی که تحولات توسط دشمنان دیرینه ملت‌ها مدیریت شود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری در انتظار خواهد بود.

رییس جمهور در بخشی دیگری از صحبت‌های خود گفت: جنگ راه مناسبی برای احقاق حقوق اساسی مردم نیست و جز کینه و تفرقه نتیجه‌ای ندارد.

احمدی‌نژاد گفت: اگر بپذیریم با کینه‌ورزی و کشتار انسان‌ها حقوق اساسی احیاء ‌و مستقر می‌شود، دیگران نیز اجازه پیدا می‌کنند، این‌چنین کنند و این به معنی جنگ و درگیری دائمی است.

وی گفت: همه دولت‌ها موظفند، فرصت تصمیم‌گیری آزاد مردم به طور کامل و از روش‌های انسانی را تامین نمایند، تسلیم آرای مردم باشند. مردم نیز بابد با شیوه سیاسی و با حضور و گفت‌ وگو و مشارکت براساس عدالت و برادری حقوق خود را تامین نمایند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان گفت: ‌امروز وحدت مهمترین ضرورت برای دولت‌ها و ملت‌های ما است.

وی تصریح کرد:‌ وحدت از طریق تاکید بر نقاط قوت و مشترکات حاصل می‌شود و تاکید بر نقاط ضعف و افتراق،‌ جز تشدید تفرقه و درگیری نتیجه‌ای ندارد. نقاط مشترک ما اصلی،‌کلان و نامحدود است و نقاط اختلاف ما فرعی، خرد و محدود است.

احمدی‌نژاد افزود: پافشاری بر اختلافات قومی و مذهبی که فرعی و جزئی هستند. برادران و خواهران را از احقاق حقوق اساسی،‌کرامت، ‌عدالت و پیشرفت دور خواهد کرد و کسانی که چنین می‌کنند، دوست انسان‌ها نیستند.

احمدی‌نژاد افزود: امروز جامعه بشری از مشکلات و درد‌های فراوانی رنج می‌برد و آرزو‌های تاریخی خود را تحقق نایافته می‌یابد.

رییس جمهور گفت: ده‌ها و صد‌ها سال است که صهیونیست‌های بی‌فرهنگ و هیات‌ حاکم آمریکا و متحدان غربی او (همان استعمارگران و برده‌داران سابق‌)‌با پیشرفت و تعالی کشورهای مستقل مخالفند و کارنامه‌ آنها در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان سیاه است. آنها در ایحاد اختلاف، تحلیل اراده سیاسی، تحریف و عقب نگه داشتن ملت‌ها و کشورهای ما و برای غارت منابع لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

احمدی‌نژاد گفت: بخش عمده‌ مشکلات ما ناشی از تسلط، مداخلات و ددمنشی‌های آنها است که سعادت و پیشرفت خود را در عقب‌ماندگی و فقر ما جستجو می‌کنند.

احمدی‌نژاد افزود: ‌هرجای عالم که ظلم تبعیض و فقر وجود دارد، ردپای یک دولت و یا چند دولت غربی دیده می‌شود. آنها به هیج حدی از سلطه و نفوذ قانع نیستند و مقصد آنان تسلط کامل برهمه منابع و سرزمین‌ها است. به خصوص منطقه ما که منطقه فرهنگ، تمدن و ثروت‌های بی‌پایان خدادادی است. همیشه مورد هدف استعمارگران بوده است.

احمدی‌نژاد گفت: شاهدیم که سلطه اقتصادی خود را بر تمام جهان گسترده‌اند و مشکلات خود را به دیگر کشورها صادر و ثروت و دسترنج ملت‌ها را براحتی تصاحب می‌کنند.

رییس جمهور در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: ما باید در تامین حقوق اساسی ملت‌هایمان هوشمندانه و مسئولانه پیگیری نماییم. ما باید خودمان و با روش‌های برآمده از فرهنگ‌های متعالی مردم منطقه مشکلات را حل کنیم. مستکبران نمی‌توانند به ما درسی آزادی و کرامت بدهند.

احمدی‌نژاد افزود:‌آزادی فلسطین و قدس شریف آرمان مشترک ملت‌های ما و آزادگان و ملت‌ها و دولت‌های مستقل جهان است.

مسائل موجود که عموما تحمیلی است از ناحیه دشمنان مشترک ما است و نباید ما را از آزادی سرزمین قدس غافل نمایند.

رییس جمهور تصریح کرد: تا زمانی که سرگرم اختلافات و رقابت‌های داخلی هستیم، دشمن ضربات پی در پی خود در عرصه‌ها سیاسی،‌اقتصادی و فرهنگی را وارد خواهد کرد. راهبرد ما باید اصلاح و پیشرفت داخلی و همزمان همراهی با سایر ملت‌های به پا خواسته و ایستادگی در برابر هجمات فکری و سیاسی جهان خواران باشد.

رییس جمهور گفت: متاسفانه بسیاری از ما در دام و نقشه دشمن بازی می‌کنیم و به دنبال تشدید اختلافات داخلی بین دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و میدان دادن به دشمنان هستیم. باید از نقشه دشمن خارج شویم و با ابتکار عمل و با همدلی و اتکا به خداوند متعال و قدرت‌ ملت‌هایمان که تجلی قدرت خداوند است، ابتکار عمل و فرصت تهاجم از دشمنان بشریت را بگیریم.

احمدی‌نژاد گفت: من پیشنهاد نشست مکه را تکرار می‌نمایم. ما باید اختلافات داخلی و بین دولی خود را از طریق شورای داوری متشکل از افراد مورد اعتماد و امین در کل کشورهای مسلمان و تحت نظر سازمان همکاری اسلامی حل کنیم و نباید به بیگانگان اجازه دخالت دهیم.

رییس جمهور افزود:‌ سرمایه‌داری نیز به مانند مارکسیسم‌ خواهد رفت آنان امروز در بن بست خود ساخته گرفتار شدند و مردمان آمریکا و اروپا نیز فریاد برآورده‌اند؛ گرچه به ظاهر فریاد‌رسی ندارند.

رییس جمهور گفت: تنها جایگزین وضع موجود جهان،‌حاکمیت عدالت، آزادی و توحید در مراکز قدرت جهانی به دست‌ انسان‌های ساده و مومن است که همه پیامبران الهی و به ویژه حضرت خاتم که کامل کننده رسالت آنان و حضرت محمد (ص) است به دنبال آن بودند. جهان نیازمند حاکمیت فردی از جنس انبیاء،‌موحد پاک و ناب، عاشق همه انسان‌ها و قیام‌کننده قسط و عدالت برای همگان است، کسی که از اشتباه مبرا است و انسان کامل و رمز وحدت،‌عدالت و عزت همه انسان‌ ها است. وجود او موجب آرامش باشد و او کسی نیست، جز پیامبر خاتم (ص) که موعود همه انبیاء الهی است. او خواهد آمد و به همراه حضرت عیسی (ع) و مصلحان عدالت، عشق و محبت، رفاه و سعادت را به بشریت اهداء خواهد کرد.

وی تاکید کرد: آرمان او آرمان همه ما است. همه با هم حول او که حول‌الله است همراه شویم و با همدلی و برادری و پافشاری بر حفظ کرامت انسانی و عدالت و آزادی سهم شایسته و نقش بایسته در تحقق این وعده الهی ایفا کنیم. بیایید همه با همه به استقبال بهار انسان‌ها و خرمی دوران‌ها برویم.

رییس جمهور بار دیگر درسخنان خود از محمد مرسی رییس جمهور مصر به خاطر حسن استقبال و پذیرایی و همچنین از ملت مصر تشکر کرد و گفت: از خداوند منان برای همگان سعادت و سلامت مسالت داریم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91111911893
  • خبرنگار : 71038

برچسب‌ها