بررسی همکاری فوتسالی با AFC در نشست مسئولان فدراسیون فوتبال

نایب رییس فدراسیون فوتبال با حضور در جلسه‌ای با سیدرضا افتخاری و علی‌ تارقلی‌زاده به بررسی وضعیت فوتسال ایران و آسیا و همچنین نحوه همکاری با AFC در حوزه فوتسال پرداخت.

نایب رییس فدراسیون فوتبال با حضور در جلسه‌ای با سیدرضا افتخاری و علی‌ تارقلی‌زاده به بررسی وضعیت فوتسال ایران و آسیا و همچنین نحوه همکاری با AFC در حوزه فوتسال پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، در ادامه بازدید مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از امکانات فوتسال جلسه‌ای با حضور مهدی محمدنبی و سیدرضا افتخاری، فولی – عضو دپارتمان فوتسال AFC و علی تارقلی‌زاده – رئیس دپارتمان فوتسال AFC برگزار شد.

دبیرکل فدراسیون دراین‌باره گفت: فوتسال ایران به دلیل سابقه خوبی که دارد می‌تواند الگوی خوبی برای آسیا باشد. آماده‌ایم تا هرگونه همکاری لازم را با بخش توسعه فوتسال AFC انجام دهیم. فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در دنیا مرز ندارد و ما هم مرزی برایش قائل نیستیم. به همین دلیل باید فدراسیون‌های عضو AFC به هم کمک کنند تا فوتسال آسیا به لحاظ کمی و کیفی پیشرفت کند و این به نفع آسیاست.

وی ادامه داد: با حضور در کنگره‌های مختلف شاهد این موضوع هستیم که آسیا به دلیل وسعت زیادی که دارد می‌تواند، بخش بیشتری از فوتبال سالم را به خود اختصاص دهد. همگی می‌دانیم که سطح کیفی اروپا و آمریکای جنوبی بسیار بالاست اما با کمک بخش توسعه فوتسال باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا کشورهایی مثل ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، تایلند و استرالیا به سطح آنها برسند. اعتقاد دارم که آموزش فوتسال می‌تواند از مدارس شروع شود و این موضوع باید در دستور کار در بخش توسعه فوتسال AFC قرار بگیرد تا با انجام این امر خروجی آن را در لیگ‌ها و تیم‌های ملی شاهد باشیم.

دبیرکل فدراسیون در ادامه جلسه گفت: در ایران علاقه زیادی به فوتسال وجود دارد و با آمدن خسوس امیدواریم تا از دانش و تجربه اروپایی وی استفاده لازم را ببریم. فوتسال ایران به مرحله‌ای رسیده است که شرکت در تورنمنت‌های آسیایی کمک زیادی به رشد ما نمی‌کند اما حاضریم جهت رشد تیم‌های آسیایی همکاری کنیم. پیشنهاد مهمی که برای بخش توسعه فوتسال AFC دارم این است که برگزاری تورنمنت‌های قهرمانی آسیا بسیار خوب است اما نباید به جام باشگاه‌های آسیا اکتفا کنیم. برنامه‌ریزی برای شرکت در جام باشگاه‌های فوتسال جهان میتواند نقش مهمی در رشد و توسعه فوتسال در آسیا ایفا کند.

این عضو بخش بازاریابی AFC در پایان گفت: طبق آمارهای اعلامی WSG درآمد فوتسال در مقایسه با فوتبال بسیار ناچیز است؛ به طوری که درآمد کل این رشته برابر با 3% درآمد AFC از فوتبال است و اگر درآمد فوتسال در آسیا بیشتر نشود، این رشته در آینده به جای مسیر توسعه دچار چالش خواهد شد. دو ورزش فوتسال و فوتبال ساحلی به دلیل نزدیک بودن تماشاگران با زمین دارای هیجان زیادی هستند و با توجه به کم درآمد بودن این دو رشته نیازمند توجه بیشتری هستند تا در آینده مشکلات کنونی رفع بشوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 91111710810
  • خبرنگار :