/جلسه استیضاح شیخ‌الاسلامی/

رییس جمهور /4/: باید مسائل را ریشه‌ای حل کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در ادامه جلسه مجلس برای دفاع از عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پاسخ به لاریجانی که از وی دعوت کرد در چارچوب مساله استیضاح صحبت کند، گفت: دقیقا موضوع استیضاح از همین جاها سرچشمه می‌گیرد. دولت یک مصوبه می‌گذارد و لغو می‌شود و نگویید چون قانون است تو دهنت را ببند. من از شما عذر می‌خواهم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در ادامه جلسه مجلس برای دفاع از عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پاسخ به لاریجانی که از وی دعوت کرد در چارچوب مساله استیضاح صحبت کند، گفت: دقیقا موضوع استیضاح از همین جاها سرچشمه می‌گیرد. دولت یک مصوبه می‌گذارد و لغو می‌شود و نگویید چون قانون است تو دهنت را ببند. من از شما عذر می‌خواهم.

رییس جمهور ادامه داد: ما به قانون اساسی سوگند خورده‌ایم. پس همه کسانی که گوش می‌دهند، بگویند از قانون چطور بیرون می‌آید که نه تنها رییس مجلس بر دولت حاکم شده، بلکه بر کل مجلس هم حاکم شده است و این غلط است و قانون اساسی ما این نیست.

به گزارش ایسنا، این صحبت‌های رییس جمهور مورد اعتراض نمایندگان مجلس واقع شد، اما رییس جمهور ادامه داد: من چهار ساعت و نیم به حرف‌های شما گوش داده‌ام.

رییس جمهور اضافه کرد: اگر بنا بود رییس مجلس بر دولت و بر مجلس حاکم شود، باید با رای مستقیم انتخاب می‌شد و به جای رییس جمهور گذاشته می‌شد و می‌گفتند مستقیم مردم رییس مجلس را انتخاب کنند، نه این‌که رییس جمهور را انتخاب کنند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که همه محترم هستند و صحبت من فارغ از اشخاص است، بلکه یک بحث حقوقی است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است، قانون اساسی را عوض کنیم، قانون اساسی خودش راه تغییر خودش را نشان داده است که باید رهبری دستور دهند گروهی تشکیل شود و متن را تهیه کنند و بعد از تایید رهبری به رفراندوم عمومی گذاشته شود.

رییس جمهور افزود: مگر می‌شود انتصابات دولت را با قانون و لغو مصوبات قطع کنیم و در این صورت چه برای دولت باقی می‌ماند.

وی با بیان این‌که این دولت می‌خواهد مصوبات شما را در کشور اجرا کند و بالاخره اختیارات دولت چیست؟ گفت: وقتی عزل و نصب‌ها هم از دست دولت گرفته می‌شود، دیگر برای دولت چه می‌ماند، برای اداره کشور و این یک بحث دردمندانه است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که بهتر است موضوعاتی را که مطرح کردم، بررسی کنیم و راه‌حل ارائه دهیم، تصریح کرد: در غیراین‌صورت این اتهام‌زنی‌های متقابل ادامه خواهد داشت.

احمدی‌نژاد ادامه داد: من ریشه درد کشور را خدمت شما می‌گویم ، همه باید در چارچوب حرکت کنند، پس به طور مثال اگر دیوان عدالت اشتباه کرد، من به چه کسی باید شکایت کنم، در حالی که راه بسته است و می‌گویند به خود ما شکایت کن و من چطور به شما به خاطر جرم خودتان شکایت کنم؟

وی با بیان این‌که من از موضع نماینده ملت و رییس جمهور صحبت می‌کنم، گفت: من نوکر ملت، نوکر همه و نوکر شما هستم، اما الان رییس جمهور این کشور هستم و می‌خواهم از حقوق اساسی ملت دفاع کنم.

وی با بیان این‌که ملت رای داده‌اند و رییس جمهور انتخاب کرده‌اند، گفت: به ملت بگویید رییس جمهوری که می‌خواهید انتخاب کنید، تحت امر رییس مجلس است و بگذارید ملت رای دهند و اشکالی ندارد که در این صورت باید قانون اساسی را از پایه اصلاح کنیم یا اگر بنا بر این است که دیوان عدالت در انتصابات دولت دخالت کند، مشکل‌آفرین خواهد شد و در تاریخ خواهد ماند و رفتارهای ما را تحلیل خواهد کرد.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که باید به قانون اساسی برگردیم، خاطرنشان کرد: باید مسائل را ریشه‌ای حل کنیم و بحث من اصلا دفاع از شخص آقای مرتضوی نیست و من از یک روند بحث می‌کنم و از حقوق اساسی حرف می‌زنم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که یک نفر بالاخره بگوید که دولت در این کشور چه کاره است، تصریح کرد: سه قوه مستقل در کشور داریم و استقلال قوه مجریه در کجاست؟

وی اضافه کرد: وقتی همه مصوبات دولت به راحتی لغو می‌شود، و انتصاباتش لغو می‌شود، دولت چه کار باید بکند؟ و به طور مثال معاونی بگذارد و بگویند نباید بگذاری و یا استانداری انتخاب می‌کند و می‌گویند نباید این اتفاق بیفتد که همه اینها به ضرر کشور است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: کسی فکر نکند اگر اختیارات بیشتر و فوق قانون اساسی برای یک قوه گرفتیم، به نفع کشور می‌شود و یا به نفع ما می‌شود.

وی با بیان اینکه آقای شیخ‌الاسلامی را همه می‌شناسیم، تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم در موضوع ایشان نیازی باشد، من بیشتر صحبت کنم.

رییس جمهور اضافه کرد:آقای مرتضوی هم فردی مثل همه افراد جامعه است و هزاران نفر در این کشور مدیر هستند و ایشان هم یکی از آنهاست، پس چرا اینقدر حساسیت وجود دارد؟

به گزارش ایسنا، رییس جمهور در این لحظه گفت: من می‌خواستم نواری را بگذارم، شما ببینید. اما برخی دوستان از جمله آقای ابوترابی و دیگران آمدند پس گاهی می‌گویند بگو، بگو و وقتی می‌خواهیم بگوییم، می‌گویند نگو، نگو. بالاخره ما باید چه کار کنیم .

لاریجانی در این لحظه گفت: اگر چیزی را لازم می‌دانید بگویید تا چیزی نماند.

ادامه دارد...

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91111509206
  • خبرنگار : 71381