/جلسه استیضاح شیخ‌الاسلامی/

رییس‌جمهور /1/ :چرا باید همدیگر را متهم کنیم؟

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که پاسخ استیضاح، توضیح دادن است برای روشن شدن، گفت: این تعبیر که امروز مطرح است و به نظر من شاید درست نیست، این است که دولت باید در مقابل استیضاح دفاع کند.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که پاسخ استیضاح، توضیح دادن است برای روشن شدن، گفت: این تعبیر که امروز مطرح است و به نظر من شاید درست نیست، این است که دولت باید در مقابل استیضاح دفاع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس در جلسه‌ی استیضاح وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر و دستاوردهای اخیر علمی و فناوری کشور، اظهار کرد: دیروز از جنگنده‌ای رونمایی شد که در نوع خود جزء پیشرفته‌ترین‌ها در دنیاست و از صفر تا صد طراحی، مهندسی و ساخت آن به دست متخصصان داخلی بوده است.

وی با اشاره به این‌که سه چهار روز قبل برای اولین بار موجود زنده توسط متخصصین و دانشمندان ایرانی به فضا فرستاده شد و زنده بازگشت، افزود: شما می‌دانید به لحاظ تخصصی این کار در مرزهای دانش بشری است. یعنی انواع تخصص‌ها و دانش و فناوری، نرم‌افزار و سخت‌افزار در یک کار هماهنگ مورد استفاده قرار گرفت و رکورد جدیدی برای کشورمان ثبت شد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که علاقه داشتم در دهه فجر انقلاب درباره‌ی موضوع دیگری خدمت شما نمایندگان مجلس برسم و با هم گفت‌وگو کنیم، تصریح کرد: شاید در شش هفت ساعتی که در خدمت شما هستیم، اگر در مورد یکی از طرح‌های اساسی اقتصادی کشور گفت‌وگو می‌ کردیم، الان به تفاهم رسیده بودیم و می‌توانستیم آن را به مردم عرضه کنیم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که استیضاح طبق قانون اساسی حق نمایندگان مجلس است، گفت: نمایندگان می‌توانند استیضاح کنند و دولت هم موظف است، پاسخگو باشد و توضیح دهد.

وی با تاکید بر این‌که پاسخ استیضاح، توضیح دادن است برای روشن، گفت: این تعبیر که امروز مطرح است و به نظر من شاید درست نیست، این است که دولت باید در مقابل استیضاح دفاع کند.

رییس‌جمهور اضافه کرد:نه استیضاح‌کنندگان دنبال اعمال نظر خاص خود هستند و نه باید باشند، و نه خدای ناکرده دولت باید به دنبال حق جلوه دادن ناحق باشد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که هیچ فاصله‌ای بین نمایندگان و دولت وجود ندارد، خاطرنشان کرد:همه یکی هستیم و من به عنوان کوچک‌ترین ملت ایران به همه‌ی شما ارادت دارم و همه‌ی شما را برادران دینی و ایمانی خود می‌شناسم.

وی با تاکید بر این‌که قانون مهم‌ترین امر است، اظهار کرد: قانون شریف‌ترین است و تنظیم‌کننده‌ی روابط و تعاملات است و قانون باید از استحکام، احترام و پایداری حداکثری در جامعه برخوردار باشد و همه باید تلاش کنیم که قانون در کشور اجرا شود چون قانون مبنای کار در کشور ما است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که مسائلی که می‌خواهم مطرح کنم ارتباطی به رابطه‌ی من و شما و دولت و مجلس ندارد، افزود: موضوعاتی که مطرح می‌کنم، مسائل کلان کشور است که اگر به آنها بی‌توجهی کنیم، موضوعات فراوانی پیش می‌آید، از جمله موضوع استیضاح.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که مشکلاتی ایجاد شده که همه از آن در رنج هستیم، گفت: تنظیم روابط از مسیر خود خارج شده است و باید برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان این‌که دور هم جمع شده‌ایم که مسائل کشور را حل کنیم و همه‌ی این نیت‌ها حل مسائل کشور است، تصریح کرد: اخیرا جلساتی بین دولت و مجلس برگزار شده و توافقاتی ایجاد شده است. برای جبران کاهش قدرت خرید مردم در طول 10-15 ماه اخیر که به خاطر فشارهای ایجاد شده از بیرون به وجود آمده است و ان‌شاءالله اجرا خواهد شد.

رییس‌جمهور گفت: نمی‌خواهم بگویم استیضاح کنندگان اشتباه می‌کنند و ما درست می‌گوییم و یا این حرف غلط است و آن حرف درست است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: بحث من فراتر از بحث استیضاح است و دائم می‌بینیم که استیضاح و مساله پیش می‌آید و می‌خواهیم همدیگر را متهم کنیم و سوال این است که چرا باید هم را متهم کنیم در حالی که همه در یک جبهه هستیم. یک ماموریت داریم و همه یک کار را انجام می‌دهیم. نمی‌شود مجلس بگوید من خودم می‌خواهم کاری را انجام بدهم و دولت هم بگوید من خودم می‌خواهم کار کنم ، این موضوع نشدنی است؛ ‌چون یک مجموعه‌ی کامل هستیم و باید تقسیم کار کنیم.

ادامه دارد ...

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91111509165
  • خبرنگار : 71381