مدارس تخصصی ورزش برای رفع فقر حرکتی دانش‌آموزان در فارس راه‌اندازی شد

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش فارس گفت: با هدف رفع مشکل فقر حرکتی در دانش‌آموزان، بیش از 60 مدرسه تخصصی ورزش در فارس برای کاهش مشکل فقر حرکتی وکم تحرکی دانش‌آموزان استان راه‌اندازی می‌شود.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش فارس گفت: با هدف رفع مشکل فقر حرکتی در دانش‌آموزان، بیش از 60 مدرسه تخصصی ورزش در فارس برای کاهش مشکل فقر حرکتی وکم تحرکی دانش‌آموزان استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه فارس، محمد جعفری امروز در جمع خبرنگاران افزود: وزارت آموزش و پرورش مجوز راه‌اندازی 102 مدرسه تخصصی ورزش را به استان داده که تاکنون 67 مدرسه آن راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 26 مدرسه در مقطع ابتدایی، 38 مدرسه در مقطع راهنمایی و مابقی در مقطع دبیرستان راه‌اندازی شده است.

جعفری گفت: این مدارس تخصصی شامل مدارس والیبال، مینی والیبال، بسکتبال، فوتسال، هندبال و بدمینتون هستند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس با اعلام اینکه آمار دقیقی از میزان فقر حرکتی و ناهنجاری‌های بدنی در دانش‌آموزان این استان وجود ندارد، گفت: بسیاری از دانش‌آموزان استان به دلیل کمبود فضاهای ورزشی و آپارتمان‌نشینی به فقرحرکتی وکم‌تحرکی دچارهستند.

جعفری گفت: علاوه براین مدارس تخصصی ورزش در استان تعداد 59 کانون ورزش در 59 منطقه آموزش و پرورش سراسر استان راه‌اندازی شده است که در این کانون‌ها حرکات اصلاحی بدنی در دانش‌آموزان توسعه می‌یابد و از ناهنجاری‌های بدنی آنها جلوگیری می‌شود.

جعفری تصریح کرد: با برگزاری کلاس‌های حرکات اصلاحی، استادان مجرب و درجه یک ورزش، معلمان ورزش را که در گرایش آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی تخصص دارند را با حرکات اصلاحی آشنا می‌کنند و آنها پس از آموزش به شناسایی و رفع ناهنجاری‌های بدنی در دانش‌آموزان کمک می‌کنند.

جعفری بااشاره به اینکه شانه نامتقارن، کمر گود، کف پای صاف، پشت صاف و زانوی ضربدری از شایع‌ترین ناهنجاری‌های ساختار قامتی در بدن است، گفت: در کانون‌های ورزشی استان فارس متخصصان تربیت بدنی و حرکات اصلاحی به دانش‌آموزانی که توسط معلمان ورزش شناسایی و معرفی شده‌اند و دچار برخی ناهنجارها و فقر حرکتی هستند، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اجرایی شدن آموزش دو و میدانی، شنا، تنیس روی میز، طناب‌زنی و ژیمناستیک برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان، گفت: این معاونت با ارایه 800 بسته حرکات اصلاحی برای برطرف کردن ناهنجاری‌های فیزیکی در دانش‌آموزان استان اقدام کرده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 91111408313
  • خبرنگار :