اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا:برای رسیدن به وحدت باید بایکدیگر به گفت‌وگو و تبادل‌نظر بپردازیم

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ما در داخل کشور باید بر یک کاسه کردن خود، پیرامون قانون‌مداری و محور قرار دادن ولایت و رهبری تلاش خود را بیشتر کنیم و نشان بدهیم که مقاوم‌تر از همیشه هستیم.

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ما در داخل کشور باید بر یک کاسه کردن خود، پیرامون قانون‌مداری و محور قرار دادن ولایت و رهبری تلاش خود را بیشتر کنیم و نشان بدهیم که مقاوم‌تر از همیشه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «هفته وحدت یک پیشینه تاریخی دارد و در قرآن مجید هم به این موضوع اشاره شده است» اظهار کرد: وحدت مربوط به زمان حضرت رسول (ص) است که رسول اکرم (ص) پیروان ادیان توحیدی مانند یهود، نصرانی، نجوس و مسلمانان را دعوت کرده به کلمه واحد و آن خداپرستی است و تمام مردم دنیا نباید کس دیگری را رب و ارباب خودشان قرار دهند.

وی ادامه داد: حضرت رسول وقتی وارد مدینةالنبی شدند بعد از پیمانی که با همه اقوام از قبیل یهود، مسلمانان و مهاجرین و انصار بستند بین تمام آنها عقد اخوت بوجود آورد و حضرت علی‌بن ابی‌طالب را به عنوان برادر خود معرفی نمود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «پیشینه سوم وحدت به انقلاب اسلامی ایران برمی‌گردد» گفت: بین مسلمانان شیعه و سنی باید یک مدار و محور وحدت به وجود بیاید چراکه نماز، قبله، روزه، حج و مواردی از این قبیل با یکدیگر اشتراک دارند. تمامی این‌ها پیشینه هفته وحدت هستند.

وی با بیان این‌که «وحدت را در دو کلمه می‌توان مطرح کرد» گفت: وحدت یعنی کلمه توحید و توحید کلمه یعنی خدای یگانه و یکی بودن سخن و اندیشه‌مان و نظام جمهوری اسلامی ایران عواملی را که می‌تواند برای تحکیم و تداوم وحدت نقش‌آفرینی کند در جامعه به وجود آورده است.

وی ادامه داد: برای این‌که بتوانیم تحکیم و تداوم وحدت را در جامعه پیاده کنیم، باید پیشینه وحدت را مرور کنیم و بر محور آن با یکدیگر به گفت‌وگو و تبادل نظر بشینیم و این مساله‌ای مهم است که همه افراد با یکدیگر گفت‌وگو کنند چرا که راه باز می‌شود.

اکرمی خاطرنشان کرد: اگر اندیشه دچار خدشه شود گفت‌وگو آن را تصحیح می‌کند و فضا از نظر بیان‌ و اندیشه و تصمیم‌گیری شفاف و روان می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که «ما باید وحدت را در درون کشور خیلی مدنظر داشته باشیم» تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان مورد توجه خیلی از قدرت‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در درون کشور خود ظرف 34 سال گذشته در سایه‌ وحدت توانسته‌ایم تحریم‌ها و توطئه‌ها را از بین ببریم و انقلاب را به اینجا برسانیم. در منطقه نیز بحث بیداری اسلامی را می‌بینیم. در هر 22 بهمن شاهد دستاوردهای جدیدی هستیم که گواه بر وحدت دارد و این که انقلاب ما روی خیلی از کشورها تاثیر مثبت گذاشته است.

اکرمی در پایان گفت: ما باید با تبادل نظر راه احسن را بیابیم و این راه احسن بر محور قانون و نظرات رهبری است. این‌گونه وحدت جامعه ما حفظ می‌شود و روی سایرکشورها هم تاثیر مثبت می‌گذارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۷:۱۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91111106272
  • خبرنگار : 71461