/همایش نکوداشت آیت‌الله تسخیری/

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اسلامی: آیت‌الله تسخیری به عنوان پرچم وحدت مسلمین مطرح است

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اسلامی اظهار کرد: آیت‌الله تسخیری با عنوان پرچم اسلامی بین‌المللی میان مسلمانان مطرح است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اسلامی اظهار کرد: آیت‌الله تسخیری با عنوان پرچم اسلامی بین‌المللی میان مسلمانان مطرح است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد در همایش نکوداشت آیت‌الله تسخیری در محل هتل پارسیان آزادی، با اشاره به تلاش هیات وزیران جهت ارائه نشان درجه یک خدمت به آیت‌الله تسخیری اظهار کرد: خدمات 40 ساله آیت‌الله تسخیری آنچنان بسیار است که نمی‌توان آن را در مدت کوتاه برگزاری این همایش بازگو کرد و حکایت آن حکایت "دریا و کوزه " است.

وی گفت: آیت‌الله تسخیری جزو علمای برجسته عالم اسلام است و در هر نقطه از جهان ایشان به عنوان پرچم وحدت و محبت به مسلمین، فرهنگ و علم و فقاهت و اسلام مترقی، تفاهم و غیره مطرح است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلام با بیان این که آیت‌الله تسخیری یک پرچم اسلامی بین‌المللی میان مسلمانان است، ادامه داد: ایشان شخصیتی ممتاز در حوزه‌های معرفتی و علم دینی محسوب می‌شوند، آیت‌الله تسخیری حدود 500 مقاله در همایش‌ها و سمینارهای مختلفی در سطح جهان ارایه کرده‌اند که بسیاری از آنها به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند.

وی اظهارکرد: آیت‌الله تسخیری مرد میادینی چون گفت و گوی میان ادیان، تقریب مذاهب اسلامی، ارائه و ترویج معارف و تعالیم اهل بیت (ع) و فقه است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی اظهار کرد: آیت‌الله تسخیری در مسیری که پیموده‌اند رنج‌های بسیاری برده‌اند و با برخی از سلیقه‌ها که مشی‌ء ایشان را نمی‌پذیرفتند روبرو بود‌ه‌اند ولی بزرگترین آرمان ایشان وحدت میان امت اسلامی به معنای کامل قوام مسلمانان و اینکه خون و آبروی مسلمانان از دیوار کعبه محترم تر است.

وی گفت: برخی از سر بی‌دقتی اظهارنظرهایی بیان کرده و می‌کنند که باعث ریخته شدن خون مسلمانان می‌شوند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91110704530
  • خبرنگار :