کواکبیان: در ابتدای انقلاب، مسوولیت‌ها را به یکدیگر تعارف می‌کردند

کواکبیان گفت: کنگره حزب مردم‌سالاری امروز درباره نامزدی من برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تصمیم‌گیری می‌کند.

کواکبیان گفت: کنگره حزب مردم‌سالاری امروز درباره نامزدی من برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در یازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که در حال برگزاری است، گفت: شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری از مدت‌ها قبل به من پیشنهاد دادند که نامزد حزب مردم‌سالاری برای انتخابات ریاست‌جمهوری شوم ولی تا اکنون این پیشنهاد را نپذیرفتم.

وی افزود: امروز کنگره حزب مردم‌سالاری در جلسه خود در مورد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم‌گیری می‌کند و اگر همچنان نظر حزب این باشد که من به عنوان نامزد حزب مردم‌سالاری انتخاب شوم، من این نظر را می‌پذیرم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به وجود شخصیت‌های بزرگ همچون حضور حسن روحانی در یازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری، گفت: متاسفانه بعضی تازه به دوران رسیده‌ها به چنین شخصیت‌هایی طعنه‌هایی می‌زنند.

مصطفی کواکبیان افزود: در سال 56 که آیت‌الله مصطفی خمینی شهید شد در مراسم هفتم ایشان در مسجد ارگ تهران حجت‌الاسلام حسن روحانی در آن مجلس سخنرانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مساله بسیار مهمی که برای ما درس‌آموز باید باشد این است که نخستین بار لفظ امام (ره) را برای امام خمینی (ره)، ایشان مطرح کرد و پس از آن جلسه تمام اعلامیه‌ها به نام امام خمینی (ره) چاپ می‌شد.

کواکبیان تصریح کرد: در طول این سال‌ها درس‌های زیادی از حجت‌الاسلام روحانی آموخته‌ایم.

در ابتدای انقلاب، مسوولیت‌ها را به یکدیگر تعارف می‌کردند

به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به این‌که «در انتخابات همواره مردم بهترین نقش را ایفا کرده‌اند»، پیشنهاد داد: اعضای شورای نگهبان در دوره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده از نامزد خاصی حمایت نکنند.

وی هم‌چنین پیشنهاد داد: نامزدها هم باید مشخص کنند که منابع مالی و پولی خود را از کجا تامین کرده‌اند. فرمانداری که باید معتمدانی را برای انتخابات تعیین کند معتمدان را از یک جریان انتخاب نکند تا دچار مشکل نشویم، ائمه جمعه در نماز جمعه‌ها فقط به تبلیغ یک جریان نپردازند، رسانه ملی هم باید ملی بودن و بی‌طرفی‌ بودن را در انتخابات حفظ کند، براساس قانون نباید بر سر صندوق‌ها نیروهای نظامی حضور داشته باشند.

وی خطاب به نامزدهای انتخاباتی هم گفت: نامزدها توجه کنند که چه چهره‌هایی در ستادهای‌شان حضور دارند، گاهی افرادی که در ستادها حضور می‌یابند، کاندیداها را فریب می‌دهند.

کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش احزاب در انتخابات گفت: اگر احزاب جدی گرفته شوند، پدیده‌های خلق‌الساعه نخواهیم داشت و چهره‌هایی وارد انتخابات می‌شوند که پیش از این برای فعالیت سیاسی تربیت شده باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی و با اعتقاد به این‌که «قبل از انتخابات 88 منشور اخلاق انتخاباتی که در خانه احزاب تنظیم شد، رعایت نشد» گفت: اگر این منشور جدی گرفته می‌شد، آن مشکلات پیش نمی‌آمد.

وی با اشاره به سیاست خارجی دولت نسبت به سفر آتی رییس‌جمهور به مصر و احتمال برگزاری نشست با 1+5 در این کشور انتقاد کرد و یادآور شد: این در حالی است که مصر هنوز سفارتش را در ایران بازگشایی نکرده است.

دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه با اشاره به این‌که «من موافق ادامه مذاکرات هسته‌یی هستم» گفت: اما مذاکرات باید نتیجه‌بخش باشد.

وی با بیان این‌که «شورای مرکزی حزب مردم سالاری اصرار دارد که وی به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شوم»، در عین حال گفت: در کنگره حزب مردم سالاری تصمیم گرفته می‌شود من به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شوم یا خیر، این تصمیم تا بعدازظهر توسط شورای مرکزی حزب گرفته می‌شود.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «ما تعریفی از جرم سیاسی نداریم» گفت: ما نمی‌توانیم بپذیریم احزابی که قبلا به وجود آمده‌اند، تعطیل شوند.

کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طرح مناسک به خاتمی پیشنهاد کردیم که پیش‌قدم شود، اما وی پیشنهاد ما را نپذیرفت.

وی با اشاره به این‌که «در اول انقلاب مسوولان، مسوولیت‌ها را به یکدیگر تعارف می‌کردند»، اظهار کرد: اما امروز این نگاه تغییر کرده است، در اول انقلاب نگاه به قدرت، نگاه به امانت بود. مسوولان بدانند اگر برای به دست آوردن مسوولیت دروغ و وعده‌های غیرصادقانه‌ای بدهند، به زودی دست آن‌ها رو می‌شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91110503147
  • خبرنگار : 71290