تصویب «طرح هادی روستای ابیانه» بعد از شش سال

دو روز پیش، در جلسه‌ی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان که با حضور کارشناسان بنیاد مسکن و شهرسازی برگزار شد، «طرح هادی روستای ابیانه» بعد از شش سال کار کارشناسی به تصویب رسید.

دو روز پیش، در جلسه‌ی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان که با حضور کارشناسان بنیاد مسکن و شهرسازی برگزار شد، «طرح هادی روستای ابیانه» بعد از شش سال کار کارشناسی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آنچه در سایت فرمانداری شهرستان نطنز آمده است،‌ 24 دی‌ماه امسال، در جلسه‌ی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان که به ریاست مهندس جمالی‌نژاد - معاون هماهنگی امور عمران استانداری اصفهان - تشکیل شد، «طرح هادی روستای ابیانه» با در نظر گرفتن طرح جامع حفاظتی و رویکرد حفاظت از میراث فرهنگی ابیانه به تصویب رسید.

فرماندار شهرستان نطنز - سیدامیر جعفری - در این‌باره گفته است: با توجه به این‌که روستای تاریخی ابیانه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و شهرت جهانی دارد، توجه به میراث فرهنگی این روستا نسبت به توسعه‌ی آن در اولویت قرار گرفته است. همچنین در راستای توسعه و برداشتن فشار از ساخت‌وساز در بافت تاریخی، با توسعه‌ی روستا به اندازه‌ی برطرف کردن نیازها با محوریت فرمانداری درباره‌ی شرایط و نحوه‌ی واگذاری اراضی موافقت شد.

در پایان مطلب منتشرشده در سایت فرمانداری نطنز تأکید شده است: جلسه‌ی تصویب این طرح که از سال 1385 در دست بررسی بوده، بعد از برگزاری جلسات کارشناسی بین دستگاه‌های اجرایی شامل فرمانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مربوط برگزار شده است.

این در حالی است که خبرنگار ایسنا روز گذشته با هدف اطلاع‌رسانی درباره‌ی طرح هادی روستا با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تماس گرفت، اما روابط عمومی این اداره کل اعلام کرد،‌ چون این طرح توسط بنیاد مسکن تصویب شده است، شاید در آینده، کارگروهی تشکیل شود که در آن از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان برای حضور در بحث‌های گردشگری دعوت کند. آن زمان این اداره کل در جلسات حضور می‌یابد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ دی ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91102615423
  • خبرنگار : 71191