صالحی فردا با مرسی دیدار می‌کند

یکی از منابع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری مصر گفت: محمد مرسی با علی اکبر صالحی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

یکی از منابع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری مصر گفت: محمد مرسی با علی اکبر صالحی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از آناتولی، این مقام مصری که خواست به دلیل حساسیت سمتش، نامش فاش نشود، گفت که محمد مرسی، رییس جمهور مصر طی سفر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران به قاهره که از فردا (چهارشنبه) انجام خواهد شد، با وی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته این مقام عالیرتبه مصری در این ملاقات روابط دوجانبه، مسایل منطقه‌ای و فعال‌سازی طرح چهارجانبه در قبال سوریه که شامل مخالفت با دخالت نظامی است، بررسی می‌شود.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک نیز نوشت که صالحی در جریان این سفر با اخضر الابراهیمی، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه نیز دیدار خواهد کرد.

این منابع افزودند که قرار است وزیر امور خارجه ایران طی سفر سه‌روزه‌اش به مصر صبح روز پنجشنبه با محمد کامل عمرو، همتای مصری‌اش دیدار کند.

این خبرگزاری ترک هم‌چنین به نقل از مجتبی امانی، رییس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره نوشت که هدف صالحی از انجام این سفر تعمیق همکاری‌های مصر و ایران است.

آناتولی به نقل از منابع دیپلماتیکی که نام‌شان فاش نشد، حضور نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار میان صالحی با الابراهیمی را تکذیب کرد و نوشت که این دیدار تنها میان صالحی و الابراهیمی خواهد بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ دی ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91101911318
  • خبرنگار : 90068