در دیدار معاون وزیر خارجه سوریه

ثمره هاشمی: طرح جدید بشار اسد، راه و میزانی برای تشخیص حامیان و دشمنان ملت سوریه است

مشاور ارشد رییس‌جمهور، طرح جدید بشار اسد را راه و میزانی برای تشخیص حامیان ملت سوریه و دشمنان این ملت عنوان کرد و گفت:‌ این طرح با طرحی که ایران چندی پیش ارائه کرد تطابق زیادی دارد و می‌تواند راهی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی سوریه باشد.

مشاور ارشد رییس‌جمهور، طرح جدید بشار اسد را راه و میزانی برای تشخیص حامیان ملت سوریه و دشمنان این ملت عنوان کرد و گفت:‌ این طرح با طرحی که ایران چندی پیش ارائه کرد تطابق زیادی دارد و می‌تواند راهی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی سوریه باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدمجتبی ثمره هاشمی بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: طرح جدید رییس‌جمهور سوریه راه را برای حضور قوی‌تر سوریه در میدان سیاست و حل و فصل مشکلات باز می‌کند و معتقدم هرکس که مدعی طرفداری از ملت سوریه و پیشرفت این کشور است، باید از اجرای این طرح حمایت کند.

وی با بیان اینکه "امروز واقعیت تحولات سوریه برای عموم ملت‌ها و کشورها عیان و آشکار شده است"، افزود: متاسفانه کسانی که بعضاً عنوان اسلامی در کنار نامشان وجود داشت وارد معرکه سوریه شدند و در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادند که انتظار چنین رفتاری از آنها نمی‌رفت و این باعث شد فتنه‌ای ایجاد شود که چهره حق و باطل در آن برای عده‌ای مخدوش شود.

مشاور ارشد رییس‌جمهور اضافه کرد: از ابتدای شروع رویدادهای جدید سوریه مدت زیادی طول کشید تا واقعیت صحنه برای مردم روشن شود، اما امروز سمت و سوی قضایا تغییر کرده و هرچه بیشتر زمان سپری شود، حقایق وقایع روشن‌تر می‌شود.

ثمره هاشمی با اشاره به اینکه کسانی بانی و مسبب اصلی وقایع و اتفاقات این کشور هستند که مخالف مقاومت در منطقه هستند، اظهار کرد: فتنه سوریه آنقدر غبارآلود بود که تشخیص واقعیت حتی برای برخی کشورها، مقدور نشد و در نتیجه آنان نتوانستند مصالح خود را تشخیص داده و برخلاف منافع و مصالح خود وارد عرصه این فتنه شدند.

وی تصریح کرد: گواه این ادعا آن است که امروز با گذر زمان امواج تحولات سوریه در حال بازگشت به کشورهایی است که نادانسته و بدون آنکه به حقیقت وقایع در سوریه پی ببرند، وارد چرخه تحولات این کشور شدند.

مشاور ارشد رییس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌ معتقدم بدخواهان ملت‌های منطقه به دنبال آن بودند تا با فتنه‌انگیزی در سوریه، مانع وحدت کشورهای اسلامی شده و آنان را از یکدیگر دور کنند تا بواسطه این رخداد فضایی برای تجدید حیات رژیم صهیونیستی ایجاد شود.

ثمره هاشمی افزود: دشمنان با یک فرد یا یک حکومت مشکلی ندارند، بلکه می‌خواهند مقاومت را از بین ببرند و اجازه ندهند هیچ‌یک از کشورهای اسلامی منطقه که با رژیم صهیونیستی مخالف است، پیشرفت کرده و قدرتمند شود. یقیناً سوریه با ایستادگی، مقاومت و رعایت عدالت از این مرحله با سربلندی عبور خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، معاون وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه سوریه پایدار و قدرتمند به خواست خدا و به اعتبار پشتوانه مردمی در برابر همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها ایستاده است، گفت: تحولات دو سال گذشته تجارب ارزشمندی برای دولت و ملت سوریه به ارمغان آورده و امروز لحظه به لحظه شرایط در تمام سوریه رو به بهبودی است.

فیصل مقداد با تأکید بر اینکه خبر پراکنی‌ها و توهمات محافل رسانه‌ای و سیاسی غربی و هم‌پیمانان آنان هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفته و نخواهد گرفت، اضافه کرد: اکثریت ملت سوریه بشار اسد را سمبل ایستادگی، یکپارچگی و وحدت کشور می‌دانند و از او حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: با وجود آسیب‌های ناشی از جنگ، بشار اسد در اوج قدرت و با همه توان کشور را اداره می‌کند و امروز با وجود همه آمارهای اغراق‌آمیز دشمنان، بیش از 97 درصد سرزمین سوریه تحت کنترل کامل دولت قرار دارد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در پایان خاطرنشان کرد: روابط دوستانه و صمیمی دو ملت ایران و سوریه که به همت امام راحل و مرحوم حافظ اسد پایه‌گذاری شد، امروز با هدایت سران و مقامات دو کشور به صورت روزافزون در حال گسترش و ارتقاء‌ است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ دی ۱۳۹۱ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91101710203
  • خبرنگار :