در دیدار سفیر ایران در بیروت

رییس مسیحیان انجیلی لبنان و سوریه: حمایت‌های ایران از سوریه در راستای توسعه عدالت است

به مناسبت سال جدید میلادی و میلاد حضرت عیسی (ع)، غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان با سلیم صهیونی، رییس طایفه مسیحیان انجیلی لبنان و سوریه ملاقات کرد.

به مناسبت سال جدید میلادی و میلاد حضرت عیسی (ع)، غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان با سلیم صهیونی، رییس طایفه مسیحیان انجیلی لبنان و سوریه ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس طایفه مسیحیان انجیلی در این ملاقات با تمجید از تلاش‌های ایران برای تحقق عدالت در منطقه و جهان اظهارکرد: ایران کشوری است که همواره از حق و عدالت در جهان حمایت می‌کند و حمایت‌های ایران از نظام و ملت سوریه نیز در راستای توسعه عدالت است.

او افزود: برخی قدرت‌های جهانی صرفا ندای حمایت از حق و عدالت را سر می‌دهند و هنگامی که نوبت به حمایت از ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی می‌شود، این شعار خود را فراموش می‌کنند در حالی که ایران و سوریه از مهم‌ترین کشورهایی هستند که همواره در کنار ملت فلسطین قرار داشته و مروج تفکر عدالت محور در مواجهه با رژیم صهیونیستی هستند.

سلیم صهیونی با اشاره به طرح کشورمان برای حل بحران سوریه ادامه داد: این طرح کاملا منطبق با اصول دمکراسی است. عده‌ای تنها شعار دمکراسی را سر می‌دهند و در عمل رفتاری مستبدانه دارند. آنان اجرای دمکراسی واقعی در سوریه را نمی‌خواهند و از این جهت با این گونه طرح‌ها مخالفت می‌کنند.

در این دیدار، غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در بیروت نیز با اشاره به تلاش‌های کشورمان برای حل بحران سوریه گفت: آن چه که درباره لبنان برای ما اهمیت دارد، دور نگه داشتن این کشور از تأثیرات منفی بحران سوریه بوده و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران نقش به‌سزایی در جهت تحقق این هدف داشته است.

وی ریشه مشکلات منطقه را رژیم صهیونیستی دانست و گفت: بحران سوریه نیز با این مساله مربوط است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ دی ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91101608986
  • خبرنگار :