معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش:

انواع پهپادها در رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 بکار گرفته شدند

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اهمیت پهپادها در نیروهای مسلح، اظهارداشت: هر دو نیروی مدافع و مهاجم فرضی در رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 از پهپادها استفاده وسیعی کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اهمیت پهپادها در نیروهای مسلح، اظهارداشت: هر دو نیروی مدافع و مهاجم فرضی در رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 از پهپادها استفاده وسیعی کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر دریادار رستگاری افزود: پهپادها از جمله وسایل پرنده‌ای هستند که امروزه به طور گسترده‌ای نه تنها در نیروی دریایی ارتش، بلکه در سایر نیروهای مسلح نیز استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کم‌هزینه بودن پهپادها و عدم امکان آسیب دیدن سرنشین از جمله دلایل استفاده از پهپادها در نیروهای مسلح است.

رستگاری افزود: امکان نفوذ پهپاد به مناطق بسیار پرمخاطره و سبکی و قدرت نفوذ آن به هر منطقه‌ای و نگرانی نداشتن در خصوص آسیب دیدن آنها، کم‌هزینه بودن نیز از دیگر دلایلی است که نیروهای مسلح به استفاده از پهپادها روی می‌آورند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: به همین دلایل است که نیروی دریایی ارتش همانند سایر نیروهای مسلح برای استفاده از این نوع هواپیماهای بدون سرنشین هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده است.

رستگاری افزود: استفاده از این پهپادها در حوزه اشراف اطلاعاتی به طور وسیع در نیروی دریایی ارتش استفاده می‌شود، ضمن این که استفاده از پهپادهایی با توانمندی‌های دیگری را نیز در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: نیروی دریایی ارتش در فضای بالای یگان‌های شناور خود و به عنوان پوشش دادن منطقه عملیاتی و عمق دادن به حوزه نظارتی و دید شناورهای خود از پهپادها استفاده می‌کند.

فاز عملیاتی و تاکتیکی رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز سه‌شنبه خاتمه می‌یابد و مرحله پایان این رزمایش فردا(چهارشنبه) با انجام عملیات ضد استقرار و بازگشت شناورها و نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش به مواضع قبل از رزمایش، خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91101207467
  • خبرنگار :