در بازدید از زندان کرمانشاه،

نماینده مردم کرمانشاه: کثرت عناوین مجرمانه، موجب افزایش آمار کیفری زندان‌هاست

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از زندان مرکزی کرمانشاه، تجدید نظر در برخی از قوانین و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را در کاهش آمار کیفری زندان‌ها موثر دانست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از زندان مرکزی کرمانشاه، تجدید نظر در برخی از قوانین و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را در کاهش آمار کیفری زندان‌ها موثر دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، سید سعید حیدری طیب، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به همراه اسد بیگی، مدیرکل، معاونین اداره کل و مسئولان زندان مرکزی از بخش‌های مختلف مراکز مشاوره و روان درمانی، مددکاری، باشگاه ورزشی، صنایع دستی و آموزش فنی و حرفه ای زندان مرکزی بازدید و با مددجویان دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان و مددجویان، به تراکم جمعیت کیفری زندان‌ها اشاره و اظهار کرد: کثرت عناوین مجرمانه قوانین موجب افزایش آمار کیفری زندان هاست و حبس زدایی بایستی به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای کاهش آمار زندان ها مورد توجه قرار گیرد.

حیدری طیب افزود: از جمله مشکلات موجود برخی قوانین دست و پا گیر است که بایستی مورد تجدید نظر قرار گیرد و عناوین مجرمانه به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی گفت: استفاده از راهکارهای متقن و عوامل مخففه از جمله آزادی مشروط، تخفیف مجازات، عفو موردی، پایان حبس، مرخصی و اعطای رأی کار به زندانیان واجد الشرایط نیز می تواند در کاهش آمار کیفری زندان ها بسیار تأثیرگذار باشد.

حیدری طیب با اشاره به اصل 156 قانون اساسی که وظایف متعددی از جمله اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین برعهده قوه قضائیه نهاده شده است تصریح کرد: دستگاه قضایی باید به این بند توجه ویژه‌ای معطوف دارد تا اقدامات آن در راستای برخورد با علت باشد نه معلول، چون کشف علل مجرمانه باعث کاهش جرم و موجبات ارتقاء و توسعه کار فرهنگی را در جامعه فراهم می کند.

نماینده مردم کرمانشاه اضافه کرد: باوجود سختی و مشقات کار زندانبانی و کمبودهای مشهود در بخش های مالی و اعتباری، فضای فیزیکی و نیروی انسانی، بحمدالله زندان های استان در حوزه اصلاحی و تربیتی پیشرو و خدمات بسیار ارزشمندی در بخش‌های فرهنگی، دینی، بهداشتی، آموزشی، مشاوره و روان درمانی و حرفه آموزی و اشتغال در راستای اصلاح، بازتوانی، تغییر نگرش و ایجاد زمینه بازگشت مددجویان به جامعه صورت گرفته که قابل تقدیر است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ دی ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91101207321
  • خبرنگار :