ضیاء موحد: منظورم موسوی گرمارودی نبود

ضیاء موحد گفت، منظورش از صحبت‌هایش در مراسم جشن تولدش، علی موسوی گرمارودی نبوده است.

ضیاء موحد گفت، منظورش از صحبت‌هایش در مراسم جشن تولدش، علی موسوی گرمارودی نبوده است.

این شاعر و منطق‌دان در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: من از سخنرانی گرمارودی (درباره‌ی صادق هدایت) اطلاعی نداشتم و منظورم او نبود. منظور من کسانی بودند که در زمینه‌ی شعر نو با آثاری که منتشر کرده‌اند، اهانت می‌کنند.

او همچنین افزود: من درباره‌ی کسانی سخن گفتم که زمانی چند شعر نو گفته‌ و برگشته‌اند و حالا می‌گویند کارمان درست نبود و اشتباه کردیم. اگر کتاب‌هایی را که در چند ماه اخیر منتشر شده‌اند، بخوانید، متوجه می‌شوید که منظور من چه کسانی هستند.

موحد سپس اظهار کرد: این‌ها آدم‌هایی هستند که اصلا بی‌خود وارد شعر ما شده‌اند. اصلا ذهنیتش را نداشته‌اند. منظور من قطعا کسانی هستند که وارد شعر نو شده‌اند و بعد از مدتی شعر نو را کنار گذاشته‌اند و شروع به تخطئه‌ی راهی کردند که نیما با شعر نو بر شعر ایران گشود.

به گزارش ایسنا، ضیاء موحد در مراسم جشن تولدش در سخنانی گفت: از آن‌جایی که من همیشه باید یک چیز تند بگویم، بعضی‌ها به خاطر مد روز و از قافله عقب نمادن به راه می‌آیند. بعضی از آن‌ها همان اول می‌فهمند و برمی‌گردند، بعضی‌ها هم مقداری راه می‌آیند،‌ برمی‌گردند و حتا توبه و استغفار می‌کنند و حتا به کسانی که آن راه را رفته و موفق شده‌اند، جسارت و اهانت هم می‌کنند.

این مراسم با حضور علی موسوی گرمارودی همراه بود که چندی پیش در مراسمی بر صادق هدایت لعن فرستاد، و به نظر می‌رسید شاید صحبت‌های کنایه‌آمیز موحد متوجه او هم باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ دی ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91101107075
  • خبرنگار :