در چهارمین روز رزمایش دریایی ولایت 91؛

موشک سطح به هوای "رعد"با موفقیت شلیک شد

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 از اجرای حملات سنگین موشکی و پرتاب‌های موفقیت آمیز از روی شناورهای نیروی دریایی ارتش در چهارمین روز از این رزمایش علیه نیروهای مهاجم خبر داد.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 از اجرای حملات سنگین موشکی و پرتاب‌های موفقیت آمیز از روی شناورهای نیروی دریایی ارتش در چهارمین روز از این رزمایش علیه نیروهای مهاجم خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دریادار رستگاری با اعلام این خبر گفت: پس از دفاع موفقیت آمیز پدافند ساحلی و عقب نشینی شناورهای دشمن، زیرسطحی‌های نیروی خودی با استفاده از اصل غافلگیری و با پرتاب اژدرهای پیشرفته یگان‌های مهاجم را مورد اصابت قرار داده و همزمان واحدهای سطحی با هدف درهم کوبیدن قوای نیروی مهاجم ضمن حملات سنگین موشکی شناورهای آنها را تعقیب کردند.

وی اظهار داشت: اژدر که از سلاح های بسیار استراتژیک است، امروز پس از شلیک با موفقیت کامل هدف واقعی را منهدم کرد.

رستگاری افزود: قدرت انهدام بسیار بالا و حجم مواد منفجره موجود در اژدر باعث می شود تا پس از اصابت به هدف سامانه تحرک شناور را از کار انداخته و موجب غرق شدن آن شود.

سخنگوی رزمایش با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز موشک سطح به هوای برد متوسط رعد خاطرنشان کرد: این موشک کاملاً توسط سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش بهینه سازی و بر روی ناو نصب شده است.

رستگاری اجرای طرح مردم یاری، کمک رسانی به مردم محروم منطقه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنان در محدوده عمومی رزمایش را از دیگر اقدامات نیروی خودی در این مرحله از رزمایش برشمرد و گفت: آمادگی پشتیبانی از توانمندی های حائز اهمیت نیروی دریایی محسوب می شود و این نیرو در همین راستا با استفاده از سامانه پزشکی از راه دور و ایجاد بیمارستان الکترونیکی در ناو بالگردبر خارک جهت امدادرسانی به مجروحین احتمالی اقدامات جدید و جالب توجهی انجام داده است.

وی در پایان با اشاره به انجام عملیات های نیروی دریایی در مناطق دوردست و آبهای آزاد به منظور مقابله با پدیده شوم تروریسم دریایی و حفظ منافع کشور، دسترسی به سامانه پزشکی از راه دور را امری ضروری دانست و اذعان داشت: توسعه بهداشت و درمان و طب رزمی یکی از مؤلفه های اصلی نیروی دریایی است و لذا توجه به امور بهداشت و درمان در سرپنجه های این نیرو در جنوب کشور بسیار اهمیت داشته و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ دی ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91101106830
  • خبرنگار :