تذکر کوثری به مشارکت ضعیف نمایندگان در رای‌گیری مواد طرح اصلاح قانون انتخابات

در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، نماینده مردم تهران نسبت به مشارکت ضعیف نمایندگان در رای‌گیری مواد این طرح تذکر داد.

در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، نماینده مردم تهران نسبت به مشارکت ضعیف نمایندگان در رای‌گیری مواد این طرح تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمداسماعیل کوثری با استناد به بند 11 ماده 33 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: زمانی که تبصره 10 ماده 4 طرح اصلاح قانون انتخابات بررسی و به رای گذاشته شد از 233 نماینده فقط 133 نفر مشارکت داشتند. این نوع مشارکت نشان از مشارکت ضعیف نمایندگان دارد،‌ از آنان باید بخواهید که مشارکت جدی‌تر در رای‌گیری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: طرح اصلاح قانون انتخابات باید در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور پخته می‌شد، وقت مجلس دو هفته گرفته شد، ولی تا امروز فقط دو ماده از این طرح به تصویب رسیده است؛ تازه این مواد هم با عنایت شما تصویب شده است.

لاریجانی در پاسخ به تذکر کوثری،‌ ضمن وارد دانستن این تذکر گفت: نمایندگان باید در رای‌گیری مشارکت بیشتری داشته باشند.

رییس مجلس افزود: البته اینطور نیست که به خواست بنده، مواد لایحه تصویب شود؛ بلکه همه اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور موضوعات مندرج در این طرح را بررسی و پخته کردند، سپس آن را به مجلس ارائه دادند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91092111849
  • خبرنگار : 90089