جایزه‌ی ویژه‌ی فرانسوی‌ها به «آخرین روزهای زمستان» اسکویی

فیلم مستند «آخرین روزهای زمستان» جایزه ویژه هیات داوران را در جشنواره‌ی «نشانه‌های زندگی» فرانسه دریافت کرد.

فیلم مستند «آخرین روزهای زمستان» جایزه ویژه هیات داوران را در جشنواره‌ی «نشانه‌های زندگی» فرانسه دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیست و دومین دوره جشنواره مستند «نشانه‌های زندگی» از تاریخ 26 نوامبر تا دوم دسامبر در شهر کلرموند فران فرانسه برگزار شد و هیات داوران جایزه ویژه خود را به فیلم مستند «آخرین روزهای زمستان» دادند.

آن‌طور که گفته می‌شود، این جشنواره از سال 1991 آغاز به کار کرده است و در طول این سال‌ها توانسته خود را به عنوان یکی از جشنواره‌های معتبر فیلم مستند فرانسه و اروپا معرفی کند.

«آخرین روزهای زمستان» در بیست و دومین دوره این جشنواره در بخش نگاه اجتماعی شرکت کرده بود که توانست جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص دهد.

جشنواره‌ی «نشانه‌های زندگی» با همراهی و پشتیبانی 15 مرکز فرهنگی فرانسه برگزار می‌شود؛ مراکزی مانند مرکز ملی سینمای فرانسه، وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه، شهرداری کلرموند فران و نیز آکادمی هنر این شهر.

به گزارش ایسنا، «آخرین روزهای زمستان» از زمان حضورش در جشنواره‌های مختلف جهان توانسته جوایز بسیار متعددی را دریافت کند که جایزه جشنواره ایدفا به عنوان معتبرترین جشنواره فیلم مستند جهان از جمله این جوایز است.

عوامل «آخرین روزهای زمستان» عبارتند از: محقق، تهیه‌کننده و کارگردان: مهرداد اسکویی، تصویربردار: اشکان اشکانی، تدوینگر: فرید دغاغله، طراحی و میکس صدا: حسین مهدوی، صدابردار: هادی ساعد محکم، آهنگساز: مرتضی ساعدی، مدیر تولید و عکاس: مسعود آستان‌داری، دستیار کارگردان: وحید حاجی‌لویی، طراحی عنوان‌بندی: امیر مهران، پخش بین‌المللی: نسرین میر‌شب.

«آخرین روزهای زمستان»، اپیزود دوم سه‌گانه‌ای‌ است که او درباره کودکان کانون اصلاح و تربیت ساخته است. قسمت اول این سه‌گانه «روزهای بی‌تقویم» نام دارد که آن فیلم نیز موفقیت‌هایی را کسب کرده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91091809631
  • خبرنگار : 71408