یک استاد دانشگاه: داشتن صداقت به عزت و کرامت انسان می‌افزاید

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: کرامت انسانی یا همان عزت نفس یک نیروی عظیمی را در نهاد بشر ایجاد می‌کند که فرد را در رسیدن به هدفش یاری می‌کند.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: کرامت انسانی یا همان عزت نفس یک نیروی عظیمی را در نهاد بشر ایجاد می‌کند که فرد را در رسیدن به هدفش یاری می‌کند.

راضیه محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «افرادی که چشم به هدف نهایی دوخته و کرامت خود را باور کرده‌ باشند در برخورد با موانع و مشکلات هیچ‌گاه ناامید نمی‌شوند» اظهار کرد: داشتن عزت و یا کرامت نفس به قدرت و توکل الهی برمی‌گردد و این‌که خداوند انسان را متعالی آفریده و استعدادهایی در نهادش قرار داده که نمونه بارز آن را در حرکت امام حسین(ع) و یاران باوفایش می‌بینیم.

وی با بیان این‌که «وقتی به واقعه عاشورا نگاه کنیم متوجه می‌شویم که دعوت امام برای خاص و عام در تمام طول مسیر بوده است» تصریح کرد: امام در طول راه برای تک‌تک افراد برنامه‌ریزی داشته و از همه دعوت به عمل آورده است.

محمدزاده با بیان این‌که «امام در مسیر راه از یک طرف افراد را دعوت و از طرف دیگر در شب عاشورا بیعت را از آن‌ها برداشت زیرا به دنبال یاران باوفا بود» گفت: امام حسین(ع) افرادی را می‌خواست که بصیرت و معرفت خاصی داشته باشند و شهادت را به خاطر کرامت و عزت نفس پذیرفته باشند.

این استاد حوزه با اشاره به یکی از خصوصیات خاص عاشورا گفت: در عاشورا افراد ماهیت خود را شناخته بودند و امام برای تحول انسان‌ها از تمام ابزارها استفاده کرد.

وی با بیان این‌که «در واقعه عاشورا صراحت و صداقت را می‌بینیم و این‌که امام هیچ ابهامی در کارش نیست» تصریح کرد: این اصول اخلاقی را حتی در زندگی تمام انبیاء هم مشاهده می‌کنیم و صداقت به عزت و کرامت انسان می‌افزاید.

محمدزاده به یکی از خصوصیات عاشورا و برجسته‌کردن کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: یکی از اصول کرامت انسانی مسوولیت محوری است یعنی هرکس وظیفه خود را بداند و در آن صورت تمام افراد به هدفشان می‌رسند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: ما در واقعه عاشورا دیده‌ایم که برای رسیدن به هدف نیاز به افراد زیادی نیست بلکه با همان تعداد اندک و قلیل باید هرکس وظیفه خود را انجام دهد و برای رسیدن به هدف با اراده قوی ایستادگی کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ آذر ۱۳۹۱ / ۰۷:۱۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91091809131
  • خبرنگار : 71461