حداد‌عادل:تعدد کاندیداهای اصولگرایان نادرست است/تصویب اصلاحیه قانون انتخابات کار خوبی نیست

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: تعدد نامزدهای جبهه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اقدامی نادرست است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: تعدد نامزدهای جبهه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اقدامی نادرست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، غلامعلی حدادعادل در مراسم اختتامیه سومین کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم، اعتقادات پاک را به شجره طیبه تشبیه می‌کند؛ درخت پاک و تنومندی که ریشه‌اش در عمق خاک استوار است و شاخ و برگ‌هایش در فضا گسترده شده است.

وی به مفهوم «شجره خبیثه» در مقابل «شجره طیبه» اشاره کرد و گفت: اعتقاد نادرست و ناپاک در قرآن به عنوان شجره خبیثه نامیده می‌شود که ریشه‌اش از خاک درآمده و ناپایدار است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این آیات قرآن با سرگذشت انقلاب شکوهمند اسلامی بسیار تناسب دارد. انقلاب اسلامی از نظر ما شجره طیبه‌ای است که همه مردم ما باید قدر این شجره طیبه و تنومند را بدانند و در سایه این شجره طیبه وارد میدان عمل شده با پیش شرطی که هرگز از این راه منحرف نشوند.

حداد‌عادل به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران طی این 34 سال پرداخت و افزود: مهمترین دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اثبات حکومت دینی است. در تفکر سیاسی غرب بعد از رنسانس پرونده حکومت دینی به طور کلی بسته شد، حکومت دینی را در نگاه غربیان حکومت تمام شده دانست.

وی انقلاب اسلامی را نمونه کاملی از توانستن دین در شروع و پیروزی انقلاب و همچنین اداره 34 سال این کشور دانست و درباره سه دهه مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر جهان استکبار اظهار کرد: اولین دستاورد انقلاب اسلامی اثبات رابطه مستقیم دین و سیاست است که در این راستا انقلاب اسلامی توانست سکولاریسم را باطل کند. نزاع آمریکا با انقلاب اسلامی، نزاع سکولاریسم با حکومت دینی است. سکولار بودن وجه اشتراک همه گروه‌ها و احزابی است که در داخل در برابر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند که البته کیفیت و کمیت پایینی دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار حکومت دینی در دنیا دانست و ضمن اینکه خداباوری، توحید، اخلاق و معنویت را از ویژگی‌های حکومت دینی برشمرد، تاکید کرد: سکولارها دین را فرعی و شخصی می‌دانند که این اعتقاد آنها بزرگترین جنایت به خدا و وحی است. انقلاب اسلامی دین را وارد میدان عمل زندگی کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا، دستاورد دوم انقلاب اسلامی ایران را "عمل به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی" برشمرد و حق‌طلبی، عدالت، صداقت، ظلم‌ستیزی و استقلال‌طلبی را نمونه‌ای از این ارزش‌ها خواند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور نمونه واقعی از عمل به ارزش‌های الهی و انسانی است که نمونه زنده و ملموس آن جنگ هشت روزه غزه و پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در مقابل ارتش متجاوز رژیم جعلی اسرائیل است. حکومت‌های کشورهای اسلامی که از حمایت مردم فلسطین دم می‌زدند در این چند ماه نشان دادند که واقعاً چطور از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با کمک به مردم بی دفاع غزه جواب سلاح را با سلاح داد اما در این برهه زمانی حکام عرب یا سکوت کردند یا مواضع بسیار خنثی‌ای اتخاذ کردند؛ حمایت جمهوری اسلامی ایران به حدی بود که فرماندهان فلسطینی تصریح کردند از فشنگ تا موشک را از ایران گرفته‌ایم. دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درصدد هستند با سیاه‌نمایی و دروغ جلوه دادن وضعیت ایران اسلامی به مردم دنیا این طور القا کنند که خبری در ایران نیست و ایران کشور آشفته‌ای است.

این فعال سیاسی اصولگرا، امنیت پایدار در ایران اسلامی را نتیجه تلاش جمهوری اسلامی ایران دانست و در ادامه به ناامن بودن کشورهای همسایه همچون افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و ترکیه اشاره کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از صحبتهای خود به تحولات اخیر سوریه اشاره کرد و با بیان اینکه "ترکیه به همراهی قطر و رژیم سعودی سلاح در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد"، تصریح کرد: به نظر با توجه به حمایت‌های ترکیه، قطر و رژیم سعودی که از تروریست‌های سوریه به عمل می‌آورند بحران از سوریه به دیگر کشورهای منطقه سرایت خواهد کرد و ارسال این تجهیزات و مهمات وضعیت منطقه را به مراتب بحرانی‌تر از وضعیت کنونی خواهد کرد؛ الحمدلله امروز به لطف الهی و به برکت اشاعه فرهنگ اسلامی امنیت در ایران برقرار است و در سایه امنیت است که کشور می‌تواند به پیشرفت دست یابد.

وی با بیان اینکه بعد از فروپاشی شوروی تنها رقیب لیبرال دموکراسی غربی از بین رفت یادآور شد: آمریکا به خیال آن که بعد از فروپاشی کمونیسم قدرت بلامنازع جهان شده است نظریه پایان تاریخ و طرح خاورمیانه جدید را مطرح نمود، اما بعد از گذشت مدتی کوتاه فهمید با حضور مقتدر انقلاب اسلامی ایران دنیا تک قطبی نیست بلکه امروز در یک طرف استکبار به رهبری آمریکای جنایتکار و در طرف دیگر اسلام ناب محمدی(ص) قرار دارد؛ در سمت استکبار به سرکردگی آمریکای جایتکار قدرت، پول، زور، سلاح، توطئه و دروغ قرار دارد و در سمت اسلام ناب محمدی(ص) قدرت ایمان، منطق، صداقت، معنویت و شهادت قرار گرفته است.

حداد عادل در ادامه، بنیانگذار وضع سیاسی جدید را حضرت امام خمینی(ره) دانست و با تاکید بر اینکه هر چه داریم به برکت رهبری‌های داعیانه و پیامبرگونه این مرد الهی است افزود: در شرایط کنونی دولت‌ها در کنترل استکبار، اما ملت‌ها متمایل به گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) هستند؛ هر چه قدرت این گفتمان بیشتر و ریشه‌اش تنومند تر شود قطعا فشارها و تهدیدها بیشتر خواهد شد.

وی فشار اقتصادی را توطئه جدید استکبار جهانی برای مانع شدن بر سر راه انقلاب اسلامی ایران ارزیابی کرد و گفت: در گذشته جریاناتی که در باطن سکولار اما در ظاهر اصلاح‌طلب بودن وارد عرصه سیاسی کشور شدند و سال‌ها امیدوار بودند که بتوانند مسیر انقلاب اسلامی ایران را عوض کنند که به لطف خدا و با قدرت گرفتن اصولگرایان این جریان ناکام ماند. امروز نیز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام توان به میدان آمده‌اند تا با تحریم‌های اقتصادی ملت ایران را فلج نمایند؛ بهانه آنان نیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران است که البته همه دنیا می‌داند که این یک دروغ بزرگ است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ایستادن مردم مقابل انقلاب اسلامی را ایده‌آل و مطلوب دشمنان در بحث تحریم‌های اقتصادی دانست و با تاکید بر اینکه دشمنان درصدد آن هستند که با فشار اقتصادی به بحران سیاسی نیز دامن بزنند، خواستار وحدت بیش از پیش مسئولان به خصوص روسای سه قوه شد.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی مبنی بر اینکه "هرکس با احساسات مردم بازی کند به کشور خیانت کرده است"، تاکید کرد: ما باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم. انتخابات ریاست جمهوری اتخاباتی به مراتب مهم‌تر از انتخابات شوراها و مجلس شورای اسلامی است و برای نظام ما یک فرصت است همچنان که در سال 88 با حضور 85 درصدی واجدین شرایط یک افتخار برای ما محسوب شد اما متاسفانه عده‌ای این شیرینی را با انگ تقلب به نظام دینی، کام مردم ما را تلخ کردند.

وی با بیان اینکه "البته انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند پنجره‌ای برای ورود دشمن به کشور نیز باشد"، افزود: در انتخابات آینده ریاست جمهوری در یک طرف اصولگرایان و در طرف دیگر اصلاح‌طلبانی که از دلشان فتنه بیرون آمده و جریان انحرافی قرار دارد. فتنه و انحراف روز به روز پر رنگ‌تر می‌شوند؛ البته با ادبیات متفاوتی صحبت می‌کنند اما در پایان رفتار آنان یکی خواهد بود.

حداد عادل خطاب به فعالان سیاسی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز گفت: امروز وظیفه اصولگرایان شناختن این جریانات است. دشمن چشم طمع به انتخابات ریاست جمهوری دوخته است و دنبال به قدرت رسیدن جریانی است که سر سازش با آمریکا داشته باشد.

وی با هشدار به اصولگرایان، از آنها خواست کاری نکنند که زنجیره پیروزی اصولگرایان از هم گسیخته شود.

حداد عادل با تاکید بر اینکه "تعدد نامزدهای جبهه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری کار نادرستی است"، نتیجه این اقدام را شکسته شدن رای اصولگرایان ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه مراسم اختتامیه این کنگره در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی طرح اصلاح قانون انتخابات شائبه سیاسی ایجاد کرده و اقدام خوبی نیست.

حدادعادل با بیان اینکه "مخالف طرح اصلاح قانون انتخابات هستم"، افزود: در یک هفته گذشته چهار ماده از طرح اصلاح قانون انتخابات مورد بازنگری قرار گرفت که اصلاحات خوبی روی آن صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "مخالف ماده 35 طرح اصلاح قانون انتخابات هستم از احتمال حذف این ماده خبر داد"، تاکید کرد: مردم ما در 9 دی موضع خود را به طور صریح اعلام کردند و امسال نیز در 9 دی مردم این موضع را دوباره تکرار خواهند کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۷ آذر ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91091709082
  • خبرنگار :