امضای تفاهم‌نامه مرزبانی با جمهوری آذربایجان برای رفع تنش‌های احتمالی

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا از انعقاد تفاهمنامه‌ای مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا از انعقاد تفاهمنامه‌ای مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد گراوند، در سخنانی به گستردگی مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان در مناطق مختلف و استان‌های متعدد اشاره کرد و گفت: رابطه ایران با کشور دوست، مسلمان و همسایه آذربایجان یک ارتباط دوسویه و برگرفته از حس برادری است که سعی می‌شود این مبانی تقویت شود.

وی تصریح‌کرد: ما در 10 بند و با هدف تقویت و توسعه استحکامات مرزی این تفاهمنامه را به امضا رساندیم تا با عمل به آن بتوانیم مشکلات کوچک و مقطعی را برطرف کنیم و بیش از گذشته امنیت مرزی را توسعه بخشیم.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: ما اشرافیت کاملی بر مرزهای کشورمان با سایر کشورها داریم به طوری که در بین استان‌ها مرزبانی این استان توانسته است در برقراری امنیت و کنترل مرزها شاخص و برتر شناخته شود.

گراوند با یادآوری اینکه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مرزبانی اعتقادی و ارزشی و برگرفته از توسعه روابط و تقویت ارتباطات است، اضافه‌ کرد: نقش مرزبانی در تأمین امنیت منطقه و کاهش جرایم احتمالی کلیدی است.

وی با بیان اینکه در مرزهای ایران یک امنیت واقعی برقرار است، بیان‌کرد: ما بحث انسداد مرزی را در تمام مناطق جدی گرفتیم و در کنار آن سعی کردیم پاسگاه‌های مرزی و برجک‌های ما از امکانات زیستی مناسب برخوردار باشد.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا به مبارزه بی‌امان مرزداران جمهوری اسلامی ایران با قاچاقچیان کالا، موادمخدر و پدیده‌های زشت فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با تلاشی مضاعف امنیتی پایدار و درخور را برای این ملت فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه ما هیچ تنشی را در مناسبات مرزی نمی‌پذیریم، گفت: اگر مشکلی نیز در مرزها وجود داشته باشد با تفاهم دوطرفه به سرعت برطرف می‌کنیم.

ژنرال تقی‌اف جانشین مرزبانی جمهوری آذربایجان نیز در این نشست مناسبات آذربایجان با ایران را مثبت و رو به جلو خواند و افزود: ما در سرحدات خود با ایران مشکلی نداریم چرا که از ایمنی و صلابت خاصی برخوردار هستند.

تقی‌اف با بیان اینکه در صورت بروز حوادث و نارسایی‌ها با پیشگیری و مذاکرات به موقع در صدد حل مشکلات هستیم، تصریح‌کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر شاهد توسعه و تقویت ارتباطات مرزی دو کشور هستیم که ما از جانب جمهوری اسلامی ایران و امنیت برقرار شده در مرزها خیالمان راحت است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که در ساختمان مرزبانی شهرستان بیله‌سوار برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان تفاهمنامه همکاری مرزی امضا کردند که در آن دو کشور متعهد شدند تنش‌های احتمالی و برخی همکاری‌های مرزی را برطرف و تقویت کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۷ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91091708813
  • خبرنگار :