قائم مقام فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

دانشجویان و تشکل های دانشجویی نباید جوگیر جریانات سیاسی شوند

قائم مقام فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حساسیت دانشجویان نسبت به گره‌های اجتماعی و معضلات مردم، بیشتر از نخبگان دیگر است.

قائم مقام فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حساسیت دانشجویان نسبت به گره‌های اجتماعی و معضلات مردم، بیشتر از نخبگان دیگر است.

مریم اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در شیراز با تاکید بر بازخوانی و شناسایی هویت دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی نباید جوگیر جریانات سیاسی شوند بلکه باید جهت دهنده و هدایت کننده مسیر باشند.

وی با اشاره به حوادث تاریخی 16 آذر ماه 1332 گفت: در سال 1332 استکبار سرمایه‌گذاری خود را در ایران انجام داد و منتظر ثمره آن بود که دانشجویان در برابر آن مقابله کردند.

وی افزود: از آن زمان فضای فکری دانشجویی به بلوغ رسید و این روند در جریان انقلاب و پس از آن شکل جدی‌تری به خود گرفت و حیف است که اکنون از این حرکت‌های تاریخی بهره نبریم.

اردبیلی تاکید کرد: 16 آذر ماه در هر سال باید به عنوان یک نماد و الگو مطرح شود و اتفاقات خوب فضای دانشجویی مطرح و اتفاقات ناهنجار در معرض آسیب‌شناسی قرار گیرد.

قائم مقام فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: اگر دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در عرصه انتخابات پیش رو با اصالت عمل کنند عرصه‌ای مناسب فراهم می‌شود.

وی با اشاره به شیوه مناسب برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و اثرات آن اظهار کرد: وقتی قواعد کرسی های آزاداندیشی برای پخته شدن و بلوغ دانشجویان باشد و همایشها واقعا دانشجویی باشد ، دانشجویان می توانند خودشان در این عرصه حضور یابند و ضمن شناسایی آسیبها ، نسبت به رفع آن همت بگمارند.

وی گفت: دانشجویان باید نسبت به مسایل روز جامعه حساس باشند اما در زمینه مشکلات اقتصادی روز هنوز موج مناسبی از سوی این قشر ایجاد نشده است در حالی که آنها می توانند با رویکردی مناسب در عرصه عمومی نسبت به این مقوله واکنش نشان دهند و مسئولان را نیز برای رفع مسایل پای کار بیاورند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91091608450
  • خبرنگار :