بررسی جایگاه امام حسین (ع) و فلسفه قیام ایشان نیازمند اقدامات ویژه است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: در راستای بررسی جایگاه امام حسین (ع) و فلسفه قیام ایشان باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: در راستای بررسی جایگاه امام حسین (ع) و فلسفه قیام ایشان باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

مجید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، افزود: این نهاد در وهله اول بر خود وظیفه می‌داند که به عنوان مجموعه انجمن‌های فرهنگی و هنری و قانون‎های فرهنگی جامعه همراه با مردم سوگوار به عزاداری‌ بپردازد و از این رو برنامه‌های متنوعی را برای این ایام در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که این نهاد برای این ایام در نظر گرفته بود، برگزاری جلسه‌ای تحت عنوان شورای فرهنگی مردمی با موضوع بررسی آسیب‌‎شناسی ماه محرم و بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌‎های عزاداری این شهرستان و هماهنگی برای اجرای صحیح و مطلوب برنامه‌ها با هیات‌های مذهبی، نیروی انتظامی و ائمه‌جماعت و مسوولان بود که نتایج خوبی را با توجه به خروجی فعالیت‌ها ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که «این جلسات به منظور گردآوری نظرات خوب و برگزیده از طریق مشورت می‌باشد» یادآور شد: برگزاری همایش‌های گوناگون در موضوعات مختلف، درباره امام حسین (ع) نیز افکار مردم را در معرفت‌شناسی واقعه کربلا ارتقا خواهد داد.

وی ادامه داد: همایش بررسی موضوعات مهم راجع به امام حسین (ع) از منظر قرآن‌کریم نیز در روزهای اخیر با حضور جمع کثیری از فعالان عرصه قرآن، در نوع خود امری تأثیرگزار در شناسایی آن حضرت به مردم محسوب می‌شود.

مرادی با اشاره به این‌که «در روزهای نزدیک به اربعین حسینی نیز برنامه‌‎هایی را خواهیم داشت» خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه عکس ویژه ماه محرم و برگزاری نقد اشعار آیین شاعران این منطقه در دستور کار این نهاد قرار دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91090803860
  • خبرنگار :